تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۰۶۳۴

درباره پلیس یاران محرم

درباره پلیس یاران محرم
در اجرای این طرح از هر هیئت دو تا پنج نفر به عنوان رابط هیئت با کلانتری محل تعیین شده و به عنوان پلیس یاران محرم بکارگرفته می‌شوند.فرماندهی نیروی انتظامی می‌گوید: پلیس یاران محرم نیروی انتظامی را در اجرای ماموریت‌های انتظامی و ترافیکی یاری می‌دهند و با اجرای این طرح کنترل نظم و انضباط دسته‌های عزاداری به خود هیئت‌ها سپرده می‌شود.

این همیاران مذهبی كه با هماهنگی سركلانتری‌های مختلف از لایه‌های مختلف مردم تشكیل شده‌اند، برای برقراری نظم هیئت‌ها، از پوشش‌ها و نشان‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

هم چنین فرماندهی انتظامی کل کشور مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از قمه زنی و یا كارهای خلاف شعائر مذهبی نیز در دستور كار خود قرار داده است.

این نهاد انتظامی با تاکید بر اینکه ضروریست عزاداران حسینی با تعقل و تامل بیشتری به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کننداز عزاداران حسینی می‌خواهد از شیوه‌های غیر متعارف عزاداری که موجب خدشه‌دار کردن وجهه دین اسلام و شریعت را فراهم می‌آورند اجتناب کنند.

فرمانده انتظامی در جهت ارائه خدمات مطلوب انتظامی در ایام سوگواری سالار شهیدان به عزاداران حسینی بویژه هیئت‌های مذهبی توصیه و تاکید می‌کند:

•از متون و سروده های موهن و بدون محتوا در توصیف واقعه عاشورا و شهدای کربلا و همچنین استفاده از آلات و ادوات موسیقی از قبیل پیانو، فلوت و ... خودداری شود.

•از مسائل تفرقه انگیز فرقه ای ، قومی و قبیله ای اجتناب کنند .

•از توزیع نذورات با خودرو در معابر اصلی خصوصا تقاطع‌ها و میادین شهر خودداری کنند.

•از نصب و حمل تصاویر و شمائل منتسب به چهره های حماسه آفرین عاشورا و ائمه اطهار (ع) در محافل دینی و هیئت‌های مذهبی اجتناب شود.

•از برقراری چادر و تکیه در معابر اصلی و پیاده رو ها که ایجاد مزاحمت برای رهگذران و مشکلات ترافیکی می کند ، خودداری شود .

•در صورت بروز هرگونه مشکلی مراتب را سریعاً به مرکز فوریتهای پلیسی 110 گزارش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما