تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۰۹۰۰
رییس فراکسیون روحانیون مجلس:

فضای عزاداری‌ها نباید به جنگ سیاسی تبدیل شود

فضای عزاداری‌ها نباید به جنگ سیاسی تبدیل شود
محمد تقی رهبر نماینده اصفهان، در رابطه با نحوه استفاده از تریبون‌های عزاداری در ایام محرم، گرفت: تریبون‌ها متعلق به امام حسین است و تمام گفت وگوها باید پیرامون نهضت امام حسین ودرس‌های عاشورا باشد. اما طبیعی است وقتی سخنرانی، وقایع تاریخی را بیان می‌کند اشاره‌ای به مسایل زمان و عصر حاضر هم می‌کند.

او ادامه داد: البته نباید از این تریبون‌ها نام افرادی برده شود و به گونه‌ای نباشد که تمام بحث‌های مربوط به نهضت امام حسین را کنار گذاشته و روی بحث‌های سیاسی متمرکز شوند.

به گفته او اگر از تریبون‌های عزاداری تنها بحث‌های سیاسی مطرح شود، به آن مقاصدی که از این جلسات باید حاصل شود، لطمه وارد می‌شود. چرا که نهضت امام حسین آن قدر خطبه و درس دارد كه باید از این درس‌ها استفاده کنیم.

رهبر با تاکید بر اینکه فضای عزاداری‌ها نباید، فضای جنگ سیاسی باشد تا به نهضت عاشورا و بیان مقاصد امام حسین (ع) خدشه‌ای وارد شود، تاکید کرد: یکی از نکات منفی که ممکن است در استفاده سیاسی از تریبون‌های عزاداری بوجود آید این است که یکی موافق و یکی مخالف صحبت می‌کند و در نتیجه مردم به مقاصد نهضت امام حسین توجه نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی دینمان همانطور که امام و شهید مدرس فرمودند از سیاست جدا نیست. از این رو چنانچه بخشی از وقایع عاشورا، منطبق با برخی حوادث زمان باشد، می‌توانیم آنها را مطرح کنیم.

رهبر گفت: برخی مقابل ولی فقیه ایستادند و با این حرکت‌ها مقابل حرف امام قرار گرفتند. در روایات داریم که هر کس که در مقابل ولی زمان ایستادگی کند، در مقابل حرف ائمه ایستاده است.

او با بیان اینکه حد معتدل را باید رعایت کرد و حد معتدل این است که نباید تمام بحث‌ها را به بحث‌های سیاسی خلاصه کنیم، یادآور شد: اگر اینگونه رفتار شود به نهضت امام حسین ظلم شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: در بحث‌های سیاسی‌ای که در این ایام از تریبون‌ها پخش می‌شود نباید نام افراد برده شود و به گونه‌ای باشد که امنیت جامعه خدشه‌دار نشود.

رهبر تاکید کرد: آن روز یک عده با امام حسین جنگیدند، امروز هم یک عده با راه امام حسین می‌جنگند. آن روز یک عده بر روی امام حسین شمشیر کشیدن، امروز هم یک عده عکس ولی‌فقیه را پاره می‌کنند.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تذکراتی به سخنرانان در مورد اینکه از تریبون‌های عزاداری علیه چهره‌های سیاسی نظام استفاده نکنند، داده شده است، خاطرنشان کرد: باید به تذکراتی که بزرگان داده‌اند عنایت شود و پرده‌دری ونام اشخاص برده نشود. هدف این بحث‌ها باید روشنگری باشد و حیثیت افراد زیر سوال نرود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما