تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۰۹۰۲
عضو فراکسیون روحانیون مجلس:

از تریبون‌های عزاداری نباید به عنوان ابزار استفاده كرد

از تریبون‌های عزاداری نباید به عنوان ابزار استفاده كرد
علیرضا سلیمی نماینده محلات در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه استفاده از تریبون‌های عزاداری، گفت: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت سیاسی است و اصل ولایت مشروع به مباحث سیاسی است. به همین دلیل اینکه می‌گویند عزاداری را نباید وارد فاز سیاسی کنیم سخنی عجیب است.

او با بیان اینكه سیاست به معنی تدبیر صحیح امور مردم است، ادامه داد: امام حسین(ع) هم به همین منظور قیام کرد و اگر در چنین مجالسی به مباحث سیاسی پرداخته نشود، نمی‌توان نگاه صحیحی ازعاشورا را ترسیم کرد. باید به طور صحیح مکتب امام حسین را تبیین کنیم و نباید براساس امیال خودمان مسایل روز را تحلیل کنیم.

سلیمی با اشاره به اینكه گاهی اوقات برخی افراد ممکن است از تریبون‌های عزاداری امام حسین استفاده ابزاری کرده و به تقویت حزب و گروه خود بپردازند، این اقدام را نوعی سیاست بازی خواند و گفت: تریبون‌های عزاداری باید در راستای تقویت آرمان‌های امام حسین تلاش کنند و به سمتی سوق داده شود که این آرمان‌ها مورد هجمه قرار نگیرد و در جهت خوش‌آمد بعضی افراد اقدام نکنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه انقلاب ما برخواسته از نهضت امام حسین است، گفت: مداحان باید تدبیر و بصیرت داشته باشند و از حرکات عوام زده بپرهیزند. آنها باید ارتباط خود را با روحانیت اصیل و آموزه‌های رهبری حفظ کنند تا سلیقه‌ای عمل نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما