درباره پلیس یاران محرم

22 آذر 1388 ساعت 14:59

جامعه- خیمه: نیروی انتظامی با نیت جلوگیری از وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در حاشیه آیین عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) و حفظ امنیت و آرامش در این ایام و برگزاری مراسمی در شان فرهنگ عاشورا اجرای طرح پلیس یاران محرم را در دستور کار خود قرار داده است.


در اجرای این طرح از هر هیئت دو تا پنج نفر به عنوان رابط هیئت با کلانتری محل تعیین شده و به عنوان پلیس یاران محرم بکارگرفته می‌شوند.فرماندهی نیروی انتظامی می‌گوید: پلیس یاران محرم نیروی انتظامی را در اجرای ماموریت‌های انتظامی و ترافیکی یاری می‌دهند و با اجرای این طرح کنترل نظم و انضباط دسته‌های عزاداری به خود هیئت‌ها سپرده می‌شود.

این همیاران مذهبی كه با هماهنگی سركلانتری‌های مختلف از لایه‌های مختلف مردم تشكیل شده‌اند، برای برقراری نظم هیئت‌ها، از پوشش‌ها و نشان‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

هم چنین فرماندهی انتظامی کل کشور مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از قمه زنی و یا كارهای خلاف شعائر مذهبی نیز در دستور كار خود قرار داده است.

این نهاد انتظامی با تاکید بر اینکه ضروریست عزاداران حسینی با تعقل و تامل بیشتری به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کننداز عزاداران حسینی می‌خواهد از شیوه‌های غیر متعارف عزاداری که موجب خدشه‌دار کردن وجهه دین اسلام و شریعت را فراهم می‌آورند اجتناب کنند.

فرمانده انتظامی در جهت ارائه خدمات مطلوب انتظامی در ایام سوگواری سالار شهیدان به عزاداران حسینی بویژه هیئت‌های مذهبی توصیه و تاکید می‌کند:

•از متون و سروده های موهن و بدون محتوا در توصیف واقعه عاشورا و شهدای کربلا و همچنین استفاده از آلات و ادوات موسیقی از قبیل پیانو، فلوت و ... خودداری شود.

•از مسائل تفرقه انگیز فرقه ای ، قومی و قبیله ای اجتناب کنند .

•از توزیع نذورات با خودرو در معابر اصلی خصوصا تقاطع‌ها و میادین شهر خودداری کنند.

•از نصب و حمل تصاویر و شمائل منتسب به چهره های حماسه آفرین عاشورا و ائمه اطهار (ع) در محافل دینی و هیئت‌های مذهبی اجتناب شود.

•از برقراری چادر و تکیه در معابر اصلی و پیاده رو ها که ایجاد مزاحمت برای رهگذران و مشکلات ترافیکی می کند ، خودداری شود .

•در صورت بروز هرگونه مشکلی مراتب را سریعاً به مرکز فوریتهای پلیسی 110 گزارش دهند.


کد مطلب: 10634

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/10634/درباره-پلیس-یاران-محرم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir