تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۰۸۱۶

مداحان با دروغ، گریه از مردم نگیرند

مداحان با دروغ، گریه از مردم نگیرند
اسدالله سلیمانی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: این ماه که به عنوان ماه حزن و اندوه امام حسین(ع) مطرح است باید نهایت استفاده را از این ماه ببریم.

او ادامه داد: محرم ماه خود سازی و تذکیه نفس است و باید در این ماه تقوا پیشه کرده و خود را برای تمامی ایام سال بیمه کنیم.

این پیرغلام اهل‌بیت(ع) در ادامه به برگزاری مجالس عزاداری اشاره کرد و گفت: مجالس عزاداری که برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود باید به گونه‌ای باشد تا در خور شان و جایگاه آن امام معصوم(ع) باشد.

سلیمانی گفت: مجلس عزاداری امام حسین(ع) فقط باید برای رضای خداوند برگزار شود و نیت همگان فقط باید خدایی باشد.

او با اشاره به ویژگی‌های مداحان گفت: مداح باید مخلص باشد و برای رضای خدا بخواند و تنها به سبک‌ها و خودنمایی‌های توجه نکند.

سلیمانی افزود: مداحان باید با وضو در مراسم عزای امام حسین(ع) حاضر شده و به مداحی بپردازند تا بتوانند تاثیر سخن خود را ارائه دهند.

این پیرغلام اهل‌بیت(ع) گفت: مداحان باید با مطالعه اشعار و روضه خوانی کنند و بدانند که چه می‌گویند.

او تاکید کرد: مداح باید شعر را بداند و حلاجی کند یعنی به گونه‌ای شعر را بخواند که برای همگان قابل تفهیم باشد و همه اقشار جامعه بدانند که مداح چه می‌گوید.

سلیمانی با اشاره به مقاتل امام حسین(ع) گفت: مداحان باید این مقتل‌ها را مطالعه کنند و طبق آنها روضه بخوانند تا روضه صحیح خوانده شود.

این پیرغلام اهل‌بیت(ع) گفت: مداحان باید توجه داشته باشند تا در گفته‌های خود دروغ‌پردازی نکنند و گریه دروغی از مردم نگیرند.

او در ادامه به فعالیت مداحان جوان اشاره کرد و گفت: مداحان جوان ما نیز باید مداحان بزرگ‌تر را الگوی خود قرار دهند و به گونه‌ای که اهل‌بیت(ع) انتظار دارند به مداحی بپردازند.

سلیمانی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر حرکت‌های زننده از برخی مداحان جوان مشاهده شد که موجب نگرانی جامعه مداحی شده است؛ برخی از این مداحان در مقابل دوربین با لباس‌های آستین کوتاه حاضر شده که این در شان و جایگاه یک مداح اهل‌بیت(ع) نیست.

او گفت: برخی مداحان جوان از سبک‌هایی استفاده می‌کنند که این سبک‌ها در جامعه مداحی جایگاهی ندارد و از این رو باید نظارتی بر این مسائل صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما