تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۶۸۷۸

هیئات مذهبی برای ترویج فرهنگ قیام امام حسین(ع) گام بردارند

هیئات مذهبی برای ترویج فرهنگ قیام امام حسین(ع) گام بردارند
حجت الاسلام علی خاتمی ظهر یکشنبه شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل هیئت سیاسی است افزود: در یک مقطع زمانی بعضی از هیئات ها جناحی عمل کردند و باید تلاش شود هیئت مذهبی جناحی عمل نکنند.

وی ادامه داد: ریشه هیئات مذهبی در زیارت عاشوراست و عاشورا موضوعی سیاسی محسوب می شود و نمی توان از کربلا و امام حسین(ع) سخن گفت، اما موضوع های سیاسی را مطرح نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: در آستانه ماه محرم برای بهتر برگزار شدن بهتر برنامه‌های محرم باید روحانیون و هیئات مذهبی کتاب‌های مربوط به آسیب‌های مربوط به عزاداری را خوب مطالعه و مردم را توجیه کنند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: اعتقاد داریم تذکرات نتیجه خواهد داد و در ماه محرم هم بیشتر اثرگذاری خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در در استان و امام جمعه زنجان گفت: ریشه هیئت مذهبی در زیارت عاشوراست و عاشورا موضوعی سیاسی بوده و نمی‌توان از کربلا و امام حسین (ع) سخن گفت، اما موضوع‌های سیاسی را مطرح نکرد و در این میان هیئت مذهبی جناحی عمل نکنند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل هیئت سیاسی است، اظهار داشت: در یک مقطع زمانی بعضی از هیئات جناحی عمل کردند و نتیجه منفی داشت و در این راستا باید هیئات مذهبی نباید جریانی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در همه جلسات شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر حجاب و عفاف بحث و به‌صورت فعال پیگیری شود.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: بحث تذکر لسانی در جامعه پررنگ دیده شود.

وی به آسیب‌های اجتماعی ماهواره اشاره کرد و گفت: بسیج کار خوبی در بحث جمع‌آوری را با کمک خود مردم انجام داده و خروجی خوبی هم داشته است و در این میان باز بسیج جدی‌تر پای‌کار بیاید و نسبت به جمع‌آوری ماهواره اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان تصریح کرد: در روستاها که مراکز آموزشی وجود ندارد پایگاه‌های بسیج به‌صورت جدی وارد کار شوند.

حجت‌الاسلام خاتمی به بحث قمه‌زنی اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی جلسه‌ای را با مداحان تأثیر گذار تشکیل دهد و آگاه سازی اذعان جامعه را نسبت به قمه‌زنی را بازگو کند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی و بسیج باید مناطقی را که در بحث قمه‌زنی در ماه محرم فعالیت دارند را ارشاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان افزود: زنجان در بحث قمه‌زنی جلو است چراکه طی سال‌های گذشته قمه‌زنی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود و در این راستا باید روحانیون و مداحان در بحث قمه‌زنی مردم را توجیه کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه در ایام تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید مساجدی محلی برای تبلیغات باشد افزود: مسجد و هیئات های مذهبی را نباید درگیر موضوع انتخابات کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما