تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های ملارد و شهریار:

برخی اشعار در شأن اهل بیت(ع) و مداحان نیست

برخی اشعار در شأن اهل بیت(ع) و مداحان نیست
حجت الاسلام حسینعلی رضازاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های شهریار و ملارد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از آفت های جامعه مداحی مربوط به محتوا و مضمون برخی از شعرهای دینی و آیینی می شود که متاسفانه در شأن مداحان و اهل بیت(ع)نیست.

وی افزود: در برخی مواقع مشاهده می شود که در مراسمی که منسوب به یکی از امام شیعیان است، برخی از مداحان به خواندن اشعاری می پردازند که تناسب و همخوانی چندانی با آن مناسبت ندارد و مضمون اشعار مرتبط به امام و مناسبتی دیگر از شیعیان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های شهریار و ملارد عنوان کرد:باید توجه داشت که این موضوع شامل همه مداحان نمی شود و کسانی نیز هستند که با علم به تاریخ، مضامین بسیار تاثیر گذار و اثر بخشی را ارائه می کنند که قابل تقدیر است.

رضازاده گفت: برای جلوگیری از قرائت اشعار بی محتوا و سخیف در برخی از مراسم مذهبی، می توان با تعامل تشکیلاتی با شعرای آیینی و دینی وچاپ شعرهای با محتوا و متقن، ساماندهی هرچه مطلوب تری در حوزه اشعار دینی ایجاد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های ملارد و شهریار یادآور شد: امیدواریم مداحان فعال در این حوزه نیز خود را متعهد بدانند تا از یک مرجع خاص و با محتوایی هماهنگ شده مطالب و اشعار خود را در مراسم و هیات های مذهبی ارائه کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما