تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۳
واكنش مدير هيات رزمندگان به گزارش روزنامه اعتماد

مداحي سكولار را قبول نداريم

مداحي سكولار را قبول نداريم
او درباره اينكه روزنامه اعتماد نوشته بود سياسي‌ترين هيات مذهبي ايران هيات رزمندگان اسلام است، گفت: اگر منظورشان كار حزبي است اين هيات حزب نيست از اول انقلاب تاكنون در هيچ انتخاباتي ليست نداده و به غير از تبيين و تبليغ معيارهاي مدنظر مقام معظم رهبري در مسائل انتخاباتي ورود نكرده است و در آينده هم وارد نمي‌شود و ليست نخواهد داد. ولي اگر منظورشان هيات غيرسكولار است بله ما به فرموده مقام معظم رهبري هيات امام حسين(ع) سكولار نداريم.

هركس علاقه‌مند به امام حسين(ع) است يعني علاقه‌مند به اسلام سياسي، اسلام مجاهده، اسلام مقاتله، اسلام خون دادن، اسلام جان دادن است. اينكه در مجالس روضه يا هيات مجالس ما، نبايد وارد مباحث اسلام سياسي بشويم اين را قبول نداريم.

او در ادامه اظهار داشت: مداحان مثل ساير اقشار مردم آزاد هستند نظر خودشان را اعلام كنند البته اگر با هم هماهنگ و همنظر باشند بهتر است اكثرا اين هماهنگي را با هم دارند ولي مداحان، نظامي نيستند كه حق ورود به انتخابات را نداشته باشند و حزب هم نيستند كه فعاليت منسجم انتخاباتي داشته باشند ولي هر زمان احساس تكليف كنند در تعيين مصداق ممكن است ورود كنند.

علي‌اكبر مداحي در واكنش به اينكه روزنامه اعتماد در مطلبي با عنوان «ليست انتخاباتي مداحان» نوشته است هيات رزمندگان اسلام و انصار حزب‌الله در دهه ۷۰ سرآغاز شكل‌گيري جريان مداحان سياسي شده، اينگونه واكنش نشان داد: روزنامه اعتماد در دوم شهريور ماه مطلبي با اين عنوان منتشر كرد؛ اگر منظورشان مداح انقلابي و غير سكولار است هيات ان را رواج داده و ادامه مي‌دهد ولي اگر منظور ورود در همه مسائل و جناح بندي‌هاي سياسي است هيات از ابتداي تشكيل تاكنون پرهيز داشته و هيات متعلق به همه رزمندگان و اقشار مختلف مردم است به لحاظ عملكرد سياسي با انصار حزب‌الله و بعضي هيات‌هاي ديگر حزب‌الله تهران عملكرد متفاوتي داشته و هيچگاه در انتخابات‌ها وارد مصاديق نشده است.

وي در خصوص نحوه آموزش مداحان نيز گفت: هيات معتقد است آموزش و تربيت مداحان بايد بر اساس تقوي و اخلاق، تخصص در اصول و فنون مداحي و بصيرت سياسي به همراه ولايتمداري باشد و هر مداحي كه فاقد يكي از اصول سه گانه فوق باشد كارايي و اثرگذاري لازم را در جامعه ندارد و جلساتش دچار آسيب مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما