هیئات مذهبی برای ترویج فرهنگ قیام امام حسین(ع) گام بردارند

مهر , 30 شهريور 1394 ساعت 9:32

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: فعالیت های هیئات مذهبی باید بدون جناح بندی خاص سیاسی بوده و تلاش کنند تا در راستای ترویج فرهنگ قیام امام حسین(ع) گام بردارند.


حجت الاسلام علی خاتمی ظهر یکشنبه شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل هیئت سیاسی است افزود: در یک مقطع زمانی بعضی از هیئات ها جناحی عمل کردند و باید تلاش شود هیئت مذهبی جناحی عمل نکنند.

وی ادامه داد: ریشه هیئات مذهبی در زیارت عاشوراست و عاشورا موضوعی سیاسی محسوب می شود و نمی توان از کربلا و امام حسین(ع) سخن گفت، اما موضوع های سیاسی را مطرح نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: در آستانه ماه محرم برای بهتر برگزار شدن بهتر برنامه‌های محرم باید روحانیون و هیئات مذهبی کتاب‌های مربوط به آسیب‌های مربوط به عزاداری را خوب مطالعه و مردم را توجیه کنند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: اعتقاد داریم تذکرات نتیجه خواهد داد و در ماه محرم هم بیشتر اثرگذاری خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در در استان و امام جمعه زنجان گفت: ریشه هیئت مذهبی در زیارت عاشوراست و عاشورا موضوعی سیاسی بوده و نمی‌توان از کربلا و امام حسین (ع) سخن گفت، اما موضوع‌های سیاسی را مطرح نکرد و در این میان هیئت مذهبی جناحی عمل نکنند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل هیئت سیاسی است، اظهار داشت: در یک مقطع زمانی بعضی از هیئات جناحی عمل کردند و نتیجه منفی داشت و در این راستا باید هیئات مذهبی نباید جریانی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در همه جلسات شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر حجاب و عفاف بحث و به‌صورت فعال پیگیری شود.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: بحث تذکر لسانی در جامعه پررنگ دیده شود.

وی به آسیب‌های اجتماعی ماهواره اشاره کرد و گفت: بسیج کار خوبی در بحث جمع‌آوری را با کمک خود مردم انجام داده و خروجی خوبی هم داشته است و در این میان باز بسیج جدی‌تر پای‌کار بیاید و نسبت به جمع‌آوری ماهواره اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان تصریح کرد: در روستاها که مراکز آموزشی وجود ندارد پایگاه‌های بسیج به‌صورت جدی وارد کار شوند.

حجت‌الاسلام خاتمی به بحث قمه‌زنی اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی جلسه‌ای را با مداحان تأثیر گذار تشکیل دهد و آگاه سازی اذعان جامعه را نسبت به قمه‌زنی را بازگو کند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی و بسیج باید مناطقی را که در بحث قمه‌زنی در ماه محرم فعالیت دارند را ارشاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان افزود: زنجان در بحث قمه‌زنی جلو است چراکه طی سال‌های گذشته قمه‌زنی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود و در این راستا باید روحانیون و مداحان در بحث قمه‌زنی مردم را توجیه کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه در ایام تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید مساجدی محلی برای تبلیغات باشد افزود: مسجد و هیئات های مذهبی را نباید درگیر موضوع انتخابات کرد.


کد مطلب: 26878

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26878/هیئات-مذهبی-ترویج-فرهنگ-قیام-امام-حسین-ع-گام-بردارند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir