تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۳۹۱۷

جوانان را با ادبیات دینی آشتی دهیم

جوانان را با ادبیات دینی آشتی دهیم
عباس براتی‌پور، شاعر پیشکسوت کشورمان عنوان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد جوانان به شعر آئینی رو به افزایش بوده و هر ماه شاهد خلق و عرضه آثار قابل توجهی هستیم؛ در عین حال برای رسیدن به شرایط ایده‌آل باید گرایش نسل جدید به مطالعه آثار کهن و گنجینه‌های عظیم ادبی کشور بیشتر شود.

وی با بیان اینکه شعر واقعی و ناب تنها بازی با کلمات نیست، بلکه اطلاعات و نکته‌های بسیاری در آن پنهان است، افزود: برای تقویت سطح آثار نوقلمان باید تخیل آنها را با اطلاعات به روز در زمینه‌های مختلف آمیخته کنیم که این امر با تشکیل جلسات منظم نقد و بررسی کتاب‌ها و اشعار مختلف در استان‌های دور و نزدیک ممکن است.

براتی‌پور با اشاره به تجربه ۲۶ ساله خود در برگزاری جلسات نقد شعر در حوزه هنری گفت: بسیاری از نوقلمان دیروز که با دلهره و تجربه کم در جلسات شعر و داستان شرکت می‌کردند، امروز خود استادانی ماهر و صاحب ذوق هستند.

وی همچنین تصریح کرد: در سال‌های اخیر با رشد مطلوب ادبیات دینی روبه رو شدیم و اشعار بسیار ارزنده به قلم شاعران جوان کشور سروده شد که برگزاری جشنواره‌ها و انجمن‌های شعر استان‌های مختلف در آن موثر بوده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما