تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۵۸۹۴

تشکیل ستاد بزرگداشت مشفق کاشانی

تشکیل ستاد بزرگداشت مشفق کاشانی
رضا اسماعیلی با اشاره به ایام سالروز تولد مرحوم مشفق کاشانی اظهار داشت: با صحبتی که با خانواده مرحوم مشفق داشتم عنوان کردند که مراسمی جز برنامه بزرگداشت فردا عصر در موزه هنرهای دینی امام علی برای این روز تدارک دیده نشده است اما خانواده وی در تلاش است تا مجموعه ای از اشعار منتشر نشده وی را برای سالگرد درگذشت ایشان در دی ماه گردآوری و منتشر کند.

اسماعیلی ادامه داد: موضوع دیگر بحث انتشار جلد چهارم از تذکره خلوت انس مرحوم مشفق بود که بنا به اعلام خانواده ایشان، مطالب آن تا اندازه زیادی در زمان حیات استاد گردآوری شده بود. گویا مرحوم مشفق در زمان حیات بخشی از زندگی نامه های مربوط به شاعران را از آنها دریافت کرده بود تا در این کتاب مورد استفاده قرار بگیرد. امیدواریم که این کتاب نیز به سالگرد استاد مشفق رسیده و منتشر شود.

این شاعر همچنین از تشکیل ستادی به منظور بزرگداشت مرحوم مشفق خبر داد و گفت: با محوریت حوزه هنری ستادی ایجاد شد که از نمایندگان وزارت ارشاد و سایرنهادهای مرتبط برای حضور در آن دعوت خواهیم کرد تا برای برنامه بزرگداشت این شاعر اقدام شود. در حال حاضر و در همین راستا در نظر داریم یک ویژه نامه مطبوعاتی به منظور بزرگداشت ایشان آماده و همزان با سالگرد درگذشت وی منتشر شود.

مرحوم عباس کی منش مشهور به مشفق کاشانی دی ماه گذشته و در حین یک نشست شعر خوانی در خانه شاعران ایران دچار عارضه قلبی شد و درگذشت.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما