تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۱۷۳۹

گلایه‌های مجاهدی از ‌بی‌توجهی به دبیرخانه شعر آیینی کشور

گلایه‌های مجاهدی از ‌بی‌توجهی به دبیرخانه شعر آیینی کشور
محمدعلی مجاهدی، دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با انتقاد از عدم توجه وزارت ارشاد به این دبیرخانه گفت:‌ از جمله اهدافی که برای فعالیت دبیرخانه شعر آیینی کشور تعریف کرده بودیم و بنده نیز در نامه‌ها و گزارش‌هایی که به معاونت فرهنگی ارشاد و وزیر ارشاد ارائه کردم،‌ به آن‌ها اشاره کردم‌، جلوگیری از انتشار آثار نازل شعر آیینی بود که به ادبیات آیینی لطمه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی دیده می‌شود که به صورت فله‌ای اشعاری از شاعران آیینی منتشر می‌شوند که دارای آسیب‌های بسیاری است و به دشمنان اسلام از جمله وهابیت بهانه‌ای برای حمله به شیعیان می‌دهد،‌ بنابراین باید گفت،‌ گاهی برخی شاعران با ندانم‌کاری‌های خود برای دشمنان اسلام راه را باز می‌‌کنند.

مجاهدی تصریح کرد:‌ بنده در مذاکرات با ارشاد اعلام کردم که ما در قم این آمادگی را داریم که با استفاده از کارشناسان دانشگاهی و حوزوی این مهم را در سراسر کشور سامان دهیم و با بررسی دقیق به آثاری اجازه چاپ داده شود که مشکل‌ساز نباشند و به واقع پیام عاشورا را منتقل کنند، ناگفته‌ها و مطالب فراموش شده عاشورا را به تصویر بکشد.

وی گفت:‌ هم‌چنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که حمایت‌هایی از ناشران را در دستور کار خود دارد،‌ می‌تواند از رهیافت سامان‌دهی این عرصه ناشرانی که آثار شاخص در این زمینه منتشر می‌کنند،‌ را در اولویت خود قرار دهد.

مجاهدی افزود:‌ مورد دیگری که در راستای فعالیت‌های دبیرخانه شعر آیینی کشور در نظر گرفته شد،‌ این بود که ما جنبه آموزشی را در سطح کشور با استفاده از برنامه‌های کلی و جامع‌ نرم‌افزاری تعریف کنیم،‌ و در اختیار عموم قرار دهیم، هم‌چنین به واسطه گروهی از کارشناسان بهترین اشعار آیینی را به مناسبت های مختلف شناسایی و رصد کنیم و در اختیار مداحان قرار دهیم.

وی ادامه داد: از زمانی که این گزارش‌ها را به مسئولان وزارت ارشاد تحویل داده‌ام،‌ زمان زیادی می‌گذرد،‌ اما هنوز هیچ قدمی از سوی آن‌ها برداشته نشده است،‌ من بارها در دیدارهایم از جمله در جلسه شورای سیاست‌گذاری شعر فجر و... خواستار توجه وزارت ارشاد به این موضوع بوده‌ام.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما