تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۰۳۶۲
نهادهای عاشورایی

درباره ستاد عاشوراییان فجرآفرین

درباره ستاد عاشوراییان فجرآفرین
در دولت نهم،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهاد متولی این ستاد تبدیل شد و محصولات مختلف زیرساختی و فرهنگی مورد نیاز هیئت‌ها را با یارانه ویژه‌ای که دولت تامین می‌کرد، ارایه کرد.

مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقاطع مختلف به ابعادمختلف اهداف این ستاد اشاره داشته‌‌اند؛ وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همان ابتدای شکل‌گیری این ستاد اهداف آن را موارد زیر دانست:

-برنامه‌های فرهنگی همچون فضاسازی عمومی
-ترویج و تعظیم شعائر
‌-شمایل‌زدایی
-نصب و توزیع تابلوهای بزرگ
-ارسال بسته‌هایی شامل ۱۲ عنوان كتاب، كتیبه، نوار،CD و بنر تبلیغاتی با عناوین «عاشورا» به سی‌وسه هزار واحد مذهبی
-انتشار عكس و پوستر شهدای انقلاب اسلامی
-تهیه كلیپ سینمایی

افزون بر این درباره چشم‌انداز فعالیت‌های این ستاد نیز اعلام شده بود که بخشی دیگر از فعالیت‌های این ستاد شامل انجام برنامه‌های حمایت در ارتباط با هیئات است كه از آن جمله می‌توان به تأسیس صندوق حمایت از هیئات، ‌حمایت از نشریات و ویژه‌نامه‌‌های عاشورایی و بیمه كاركنان و عزاداران حسینی هیئات در ایام دهه اول ماه محرم است.

در مجموع می‌توان گفت که حمایت از تولیدات فرهنگی، از تئاتر و نمایش‌های عاشورایی تا حمایت از نشر کتاب‌های مناسب كه در میان هیئت‌ها، مدارس و همه‌ جمع‌های عزاداری توزیع می‌شود،‌ا زجمله اهداف این ستاد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزارت ارشاد سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که ۱۴۰ عنوان از بهترین كتاب‌ها و محصولاتی را كه قبلا با موضوع عاشورا تولید شده بود، در تیراژ قابل توجهی دوباره تولید كرده است و میان هیئت‌های مذهبی توزیع خواهدکرد و همچنین كاست‌هایی عرضه خواهند شد كه در آن‌ها تعداد قابل توجهی كلیپ صوتی قرارداده شده كه بخشی مواعظ و بخشی‌ سرودها و مداحی‌هایی است كه متناسب با قیام عاشورا تولید شده‌اند. تعدادی زیادی از این آثار تكثیر شده و در اختیار مجامع قرار می‌گیرند تا بخشی از آن‌ها در شبكه‌ی حمل‌ و نقل شهری مورد استفاده قرار گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما