تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۴۰۹۴

دانشنامه جامع علمی درباره «نهج‌البلاغه» در نجف منتشر می‌شود

دانشنامه جامع علمی درباره «نهج‌البلاغه» در نجف منتشر می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی، در این دانشنامه، جنبه‌های مختلف علمی و معرفتی نهج‌البلاغه که شامل باب‌های زبانی، فلسفی، فقهی، اعتقادی، تاریخی است، بررسی شده است.

شیخ علی الشکری، رئیس بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی تصریح کرد: کارشناسان واحد مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه، در این دانشنامه خطبه‌ها و کلمات قصار امام علی(ع) در نهج‌البلاغه را به صورت علمی تحلیل کرده‌اند.

شیخ ابراهیم العبادی، یکی از کارشناسان واحد مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه نیز در این باره گفت: در این دانشنامه تمامی خطبه‌های نهج‌البلاغه از جنبه‌های مختلف اعتقادی، نحوی و بلاغی و دیگر جوانب بررسی شده است.

با وجود تحقیقات و پژوهش‌های فراوانی که درباره کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه نگاشته شده است، اما در این دانشنامه سعی شده که موضوعات این کتاب براساس یک روش علمی مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

کارشناسان در این دانشنامه، ابتدا به بررسی نحوی خطبه‌ها و براساس مطالعات سبکی و معنایی پرداخته و در ادامه جنبه‌های اعتقادی، تاریخی، فقهی و اخلاقی خطبه‌های این کتاب را تبیین شده است.

تدوین این دانشنامه گامی ارزشمند برای پژوهشگران و محققانی است که علاقه‌مند به بررسی خطبه‌ها و کلمات قصار امام علی(ع) در نهج‌البلاغه هستند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما