تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۴۸۶۲

پاسخ رییس مساجد به واكنش چندمداح

پاسخ رییس مساجد به واكنش چندمداح
جامعه: در پی واكنش‌های چند مداح مشهور، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد بار دیگر بر بخشنامه این مركز تاكید كرد و افزود، باید جلوی ترویج خرافات در مساجد گرفته شود و تنها مطالب مستند گفته شود.

حسین ابراهیمی نماینده بیرجند،در ارتباط با واكنش مداحان نسبت به بخشنامه مركز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینكه دستور دادم این بخشنامه مجددا منتشر شود، اظهار داشت: «مساجد به دلیل احترام و قداستی كه در آن وجودد دارد باید تابع شرایطی باشد كه ما تاكید كردیم در روز عاشورا مقابل مساجد گوسفند ذبح نشود،چرا كه ممكن است افراد بدون توجه با لباس‌هایی كه آغشته به خون گوسفندها است وارد مسجد شوند.»

وی همچنین با تاكید بر اینكه تاكید شده است در مساجد در هنگام بیان مطلب و نوحه‌خوانی از منابع خوب استفاده شود، خاطر‌نشان كرد که ما تاكید كرده‌ایم كه از كتب معتبر همچون آثار شهید مطهری استفاده شود.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد معتقد است كه باید جلوی ترویج خرافات در مساجد گرفته شود و تنها مطالب مستند گفته شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به عریان شدن آقایان در مراسم سینه‌زنی تصریح كرد، به دلیل اینكه بانوان در مساجد حضور دارند و ممكن است به قداست مجلس ضربه وارد شود این عمل ممنوع شده است، چرا كه ممكن است بانوان از پشت پرده به بدن این جوانان نگاه كنند.

ابراهیمی در پاسخ به سوال دیگری كه آیا این شرایط به هیئت‌ها نیز مربوط می‌شود، یادآور شد: «تنها مساجد زیر نظر ما قرار دارد و در حسینیه‌ها نیز اگر نماز جماعت اقامه شود این شرایط صدق می‌كند.»

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد، تاكید شد است كه در ماه‌های محرم و صفر آثار فتنه و مسائل فتنه ۸۸ تحلیل شود و در همه امور ائمه جماعات نظارت داشته باشند.

وی همچنین از ممنوعیت وجود عكس‌های اهل بیت در مساجد خبر داد.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به واكنش شدید مداحان نسبت به این شرایط یادآور شد: «این عكس‌العمل اصلا برای من مفهوم نشد. چرا كه ما برای مداح خوب احترام قائل هستیم و تبلیغات آنها گاهی اوقات از تبلیغات ما هم اثرگذارتر است.»

وی به سخن رهبری اشاره كرد و گفت که مداحان عواطف را تحریك می‌كنند و با دین و اهل بیت مرتبط می‌كنند. لذا ارزشمند است كه از ذكر سخنان بی‌مبنا در روضه‌خوانی و عریان شدن در مقابل زن‌ها و قمه‌زنی خودداری شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در این ارتباط كه آیا صحبتی میان وی با مداحان صورت گرفته است،گفت، تا به الان هیچ صحبتی با مداحان نداشته‌ایم.

ابراهیمی در پایان تاكید كرد که روز گذشته دستور داده شد كه مجددا بخشنامه ده ماده‌ای تكرار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما