تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۰
مرکز رسیدگی به امور مساجد:

هیئت‌ها برای مردم ایجاد مزاحمت نکنند

هیئت‌ها برای مردم ایجاد مزاحمت نکنند
جامعه: مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخشنامه‌ای به مناسبت ماه محرم مواردی چون پرهیز از برهنه شدن زنجیرزنان سینه‌زنان، مداحیهای سخیف، ایجاد راه بندان و مزاحمت برای مردم کوچه و خیابان و ذبح گوسفند مقابل ورودی مساجد را مورد تأکید قرار داده است.

در بخشنامه مرکز رسیدگی به امور مساجد پرهیز از برهنه شدن سینه زنان و زنجیرزنان در مساجد با عنایت به حضور خواهران، قمه زنی، نصب و حمل شمایل منتسب به عترت طاهره مورد تأکید قرار گرفته است.

پرهیز از مداحی‌های سخیف و ذکر مصائب اهل بیت‌(ع) و روضه‌خوانی‌های جعلی و غیر مستند و اجتناب از تحریفات عاشورا و وقایع کربلا و دعوت از مداحان متعهد و واجد شرایط، استفاده از منابع مطمئن چون آثار شهید مطهری بویژه کتاب حماسه حسینی در سخنرانی‌ها از دیگر موارد مورد تأکید در این بخشنامه هستند‌.

تبیین فلسفه نهضت عاشورا، ابعاد فتنه سال ۸۸ و بصیرت بخشی در مقابله با جنگ نرم، هماهنگی و همکاری همه نیروهای فعال در مساجد، اجتناب از راه بندان و ایجاد مزاحمت برای مردم در کوچه و خیابان، پرهیز از ذبح گوسفند و ... مقابل ورودی مساجد و رعایت نجاست و حفظ طهارت و پاکیزگی مساجد نیز از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد مورد توجه قرار گرفته است‌.

برگزاری مراسم زیارت عاشورا بعد از اقامه نماز صبح بویژه در دهه اول محرم، پرهیز از آلودگی‌های صوتی و رعایت حال همسایگان مساجد و اهتمام به نماز جماعت و نماز اول وقت و هدایت هیئت‌های عزاداری به مساجد از دیگر مباحث یاد شده در این بخشنامه هستند‌.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما