تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۴
۱
۰
کد مطلب : ۱۴۸۰۸

قمه زنی غيرقانونی شد

قمه زنی غيرقانونی شد
مردم‌شناسی: رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد كشور گفت: طی بخشنامه‌ای به مساجد كشور اعلام شده كه هرگونه قمه‌زنی و برهنگی در مساجد و استفاده از مداحانی كه با شيوه نامتعارف و بدون منبع ذكر مصيبت می‌كنند، ممنوع است.

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمی، رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد كشور، با اشاره به نزديكی ماه محرم اظهار داشت: بخشنامه‌ای را به مساجد كل كشور ارسال كرده و تذكراتی را در خصوص ماه محرم ارائه كرده‌ايم.

وی با بيان اينكه طبق اين بخشنامه ورود تمامی مداحانی كه سابقه استفاده از سبك‌های نامناسب را برای مداحی داشته و سرودهای غيرشايسته در وصف اهل بيت خوانده‌ بودند به مساجد ممنوع شده است.

ابراهيمی در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين بخش‌ها شامل هيئات می‌شود يا نه، اظهار كرد: هيئاتی كه در داخل مساجد مراسم دارند، بايد از اين بخشنامه تبعيت كنند اما
هيئت‌هايی كه بيرون از مساجد اقامه عزا می‌كنند زير نظر مركز رسيدگی به امور مساجد نيستند و بايد سازمان تبليغات در مورد آنها اعلام نظر كند.

رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد كشور در پاسخ به سؤالی در خصوص برهنه شدن برخی عزاداران هنگام سينه‌زنی گفت: انجام اين كار مثل قمه‌زنی در مساجد غيرقانونی است و موجب وهن دين می‌شود؛ اگر گزارشی به مركز رسيدگی به امور مساجد برسد، قطعا با آن برخورد خواهيم كرد.

ابراهيمی همچنين در خصوص نصب شمايل برخی از ائمه اطهار در مساجد گفت: به هيئت امناي مساجد نسبت به نصب هر گونه شمايل ائمه اطهار (ع) تذكر داده و تأكيد كرده‌ايم كه اجازه ندهند تا شمايل ائمه در مساجد نصب شود.

وی همچنين تأكيد كرد:‌ در آخرين بخشنامه مركز رسيدگی به مساجد به هيئت امنای مساجد كشور اعلام شده است كه بيشترين همكاری را با جوانان بسيجی انجام دهند.

رئيس مركز
رسيدگي به امور مساجد كشور در پاسخ به سؤال ديگری در مورد تحريف واقعه عاشورا از سوی برخی مداحان گفت: تمامی مداحانی كه در مساجد ذكر مصيبت می‌كنند بايد حتی‌الامكان مقتل بخوانند و در صورت روضه‌خوانی منابع آن را به هيئت امنای مساجد ارائه كنند.

ابراهيمی در پاسخ به سؤال ديگر مبنی بر اينكه آيا توصيه‌ای به سخنران‌های ماه محرم امسال داريد يا نه، ‌گفت: به همه مساجد اعلام كرده‌ايم كه ائمه جماعات و سخنران‌های ويژه ماه محرم بايد از كتاب «حماسه حسينی» شهيد مطهری برای سخنرانی استفاده كنند. البته مداحان نيز بايد اين كتاب را مطالعه كنند.

وی در پايان به فتنه ۸۸ اشاره و تصريح كرد: در بخشنامه اخير كه به مساجد ابلاغ شده، تأكيد شده است كه سخنران‌های ويژه ماه محرم برای عزاداران ابعاد فتنه ۸۸ را تبيين كرده و در خصوص جنگ نرم دشمن مردم را آگاه كنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
اين شور حسيني است که ما را بسر افتاد/ صد حيف که سرمايه ما در خطر افتاد/

با خون سر خويش نوشتيم حسين جان/ هر کس نظري رد تو داد از نظر افتاد/

در مذهب ما وهن عزاي تو حرام است/ هر کس که چنين کرد ز مذهب به در افتاد/

ما دل به فتاواي مذخرف نسپاريم/ عشق است اگر در ره تو خون ز سر افتاد/

ديروز قمه منع شد امروز علامت/ احکام خدا دست يه مشت بي خبر افتاد/

گويا نشنيدند که فرمود پيامبر/ با آل علي هرکه در افتاد ور افتاد/