تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۴۸۴۷

برگزاری هزار همايش باحضور مسوولان هيئات درآستانه محرم

برگزاری هزار همايش باحضور مسوولان هيئات درآستانه محرم
جامعه: مدیركل تشكل‌های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، از برگزاری هزار همایش با حضور دست‌اندركاران مراسمات ماه محرم، مداحان، مبلغین، مبلغات و مسوولان هیئت‌ها به صورت تفكیكی در تمامی شهرستان‌های كشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوب دیلمقانی با بیان این مطلب، تصریح كرد: هزار همایش با حضور دست‌اندركاران برنامه‌های ماه محرم در مدت یك هفته مانده به ماه محرم به صورت تفكیك مخاطبان در تمامی شهرستان‌های كشور برگزار می‌شود.

وی همچنین از چاپ و انتشار ۳۰ هزار جلد كتاب كف‌دستی به سه زبان فارسی، آذری و عربی خبر داد و گفت: یكی از برنامه‌های سازمان تبلیغات كارهای محتوایی برای مداحان است كه در این راستا سه كتاب كف‌دستی شعر و مداحی به زبان فارسی، آذری و عربی چاپ شده و متن اشعار توسط ستادی كه متشكل از اساتید تاریخ، ادبیات و شعر عاشورایی انتخاب شده و آثار خوب به چاپ رسیده است در اختیار مداحان قرار خواهد گرفت.

مدیركل تشكل‌های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ادامه داد: همچنین در ایام محرم كنگره‌های شعر در اكثر استان‌ها برگزار می‌شود و محصولات سال‌های گذشته گردآوری شده و به چاپ رسیده كه در روز برگزاری كنگره توزیع می‌شود.

دیلمقانی درادامه از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی در برخی از استان‌ها از جمله برنامه‌های دیگر این سازمان در آستانه ماه محرم یاد كرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، تصریح كرد: این ستاد موثرترین ستاد در فرهنگ‌سازی بخش فرهنگ عاشورایی است كه همزمان با محرم در تمامی شهرستان‌ها فعال می‌شود و در ایام محرم هر ۱۰ روز یك جلسه برگزار می‌كند و هماهنگی‌های لازم برای عزاداری‌های ماه محرم انجام می‌شود.

مدیركل تشكل‌های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینكه رویكرد امسال بیشتر رویكرد ارتقاء سطح فرهنگی و پرمحتوا كردن برنامه‌های عزاداری ماه محرم است، افزود: بحمد خدا نسبت به سال‌های گذشته آسیب‌های مشهور عزاداری‌ها برچیده شده و زیاد مطرح نیست. البته مسئله آسیب دیگر نباید مطرح شود چراكه اكنون آسیبی در این برنامه‌ها وجود ندارد.

دیلمقانی ادامه داد: بر اساس آماری كه در دست داریم در تمامی موارد رقم آسیب‌های عزاداری ماه محرم بسیار پایین آمده و معمولا این ارقام به حد بسیار پایین و حتی صفر كاهش پیدا كرده است.

وی تاكید كرد: هماهنگی‌های صدا و سیما و سایر رسانه‌ها با سازمان تبلیغات در سال‌های گذشته موثر واقع شده و آن آسیب‌هایی كه در سال‌های گذشته مطرح بوده دیگر مطرح نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما