تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۶

۶۰ هزار هيئت مذهبی در سراسر كشور وجود دارد

۶۰ هزار هيئت مذهبی در سراسر كشور وجود دارد
جامعه: معاون اجتماعی ــ فرهنگی وزير كشور، ۲۹ آبان‌ماه، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار هيئت مذهبی در سراسر كشور وجود دارد كه بايد در زمينه مباحث فرهنگی و دينی به‌صورت عمقی در اين هيئت‌ها كار شود.

«عليرضا افشار» معاون اجتماعی ــ فرهنگی وزير كشور، در مرحله پنجم اولين دوره فرهنگی ــ آموزشی ائمه‌جماعت مساجد سراسر كشور كه در مجتمع ياوران مهدی(عج) قم برگزار شد در سخنانی با بيان اينكه حوزه دين تأثيرگذارترين بخش فرهنگی در كشور است، اظهار كرد: در حال حاضر ۶۰ هزار هيئت مذهبی در سراسر كشور وجود دارد كه بايد در زمينه مباحث فرهنگی و دينی به‌صورت عمقی در اين هيئت‌ها كار شود.

وی با اشاره به اينكه مسجد‌محوری بايد در تحول اجتماعی مد‌نظر باشد، افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مديريت داخلی مساجد نمی‌تواند به‌تنهايی از عهده آن بر‌آيد بلكه بايد در اين راستا كارها به‌صورت دسته‌جمعی و مشاورانی متخصص در اين زمينه مساجد را ياری كنند.

معاون اجتماعی ــ فرهنگی وزير كشور، با بيان اينكه فرهنگ عامل قدرت است، گفت: فرهنگ در ساير عوامل قدرت نيز تأثير‌گذار است.

وی با اشاره به تدوين برنامه ملی در زمينه كاهش آسيب‌های اجتماعی افزود: اين برنامه به تمامی مراكز دينی و فرهنگی به‌خصوص مساجد مرتبط است.

افشار ادامه داد: نقش مؤلفه فرهنگ در اقتدار ملی و توسعه همه جانبه يك كشور بسيار مؤثر و يك موضوع زيربنايی است با اينكه قدرت يك كشور تنها در قدرت نظامی و اقتصادی آن خلاصه نمی‌شود، فرهنگ در بين مؤلفه‌های قدرت از ساير مؤلفه‌ها مهم‌تر و تأثير‌گذار‌تر است.

وی درباره اعزام مبلغان به مدارس كشور گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مدرسه زير پوشش اين طرح قرار گرفته‌اند كه اميدواريم در آينده‌ای نزديك اين تعداد به بيش از پنج هزار مدرسه افزايش پيدا كند.

افشار همچنين به ايجاد و فعاليت برخی فرقه‌های خرافی وضاله در جامعه اشاره كرد و يادآور شد: شناسايی و پيشگيری از ايجاد فرق منحرف نيز در برنامه‌ها قرار دارد، دشمن بحث فرقه‌ها، اديان انحرافی و شيطان‌پرستی را در كشور تبليغ می‌كند كه بايد از اين مسائل مراقبت شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما