تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۴۹۳۰
شناسایی و برخورد با مداحان فاقد صلاحیت

سیاست‌های محرم ابلاغ می‌شود

سیاست‌های محرم ابلاغ می‌شود
جامعه: مدیر‌کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قرآن محور برنامه‌های محرم امسال است، از ابلاغ سیاست‌های محرم خبر داد و گفت: مداحان فاقد صلاحیت شناسایی و اگر لازم باشد با آنها برخورد قضایی می‌شود.

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی مدیر‌کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با فعالیت‌های ویژه محرم امسال گفت: برای امسال برگزاری ۱۰۰۰ همایش پیش‌بینی شده است که چون چند سال گذشته به توجیه مخاطبان تأثیرگذار در امر برگزاری مراسم عزاداری چون مبلغین و مبلغات، مداحان و مسئولین هیئت‌ها اختصاص دارد.

دیلمقانی برگزاری نمایشگاه‌ها فرهنگی مذهبی در برخی استان‌های کشور، آغاز کنگره‌های شعر عاشورایی و توزیع محصولات آن در استان‌ها و اتخاذ سیاست‌هایی برای فعال کردن هیئت‌های مذهبی و حرکت آنها به سوی مصادیق تعریف شده و همچنین محور بودن قرآن در تمام برنامه‌های محرم امسال را از دیگر برنامه های ویژه محرم عنوان کرد‌.

وی افزود: در جامعه عده‌ای افراد تأثیرگذار به عنوان مداح فعالیت می کنند. ما برای این که بتوانیم کیفیت مداحی را ارتقا دهیم و به صورت منظم در امر مداحی و توانمندی آنها تأثیر‌گذار باشیم، کانون‌های فرهنگی تبلیغی را راه‌اندازی کرده‌ایم که به صورت تخصصی فعال باشند.

حجت الاسلام دیلمقانی گفت: شرایط تعیین شده برای ارائه مجوز به کانون‌های فرهنگی و تبلیغی تدریس درس‌ها و واحدهای ویژه برای مداحان است. در حقیقت ارائه ۱۴۰ واحد درسی برای مداحان از جمله شرایط برای کانون فرهنگی تبلیغی است که می‌خواهند به صورت تخصصی به این عرصه ورود پیدا کنند تا بتوانند مجوز دریافت کنند.

مدیر‌کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این دوره‌ها از سال گذشته آغاز شده و در استان‌هایی چون تهران، زنجان، اردبیل و اصفهان درحال برگزاری است.

وی همچنین در رابطه با شناسایی مداحان فاقد صلاحیت گفت: این فرآیند در استان‌های سراسر کشور در جریان است و حتی ممکن است با این افراد برخورد قضایی نیز صورت گیرد. شناسایی مداحان فاقد صلاحیت از سوی کانون مداحان بعنوان حامی ارزش‌های مداحی هم از نظر انتظامی و امنیتی است و در برخی موارد می‌توانند علیه افرادی که ادعای مداحی دارند اما فاقد صلاحیت لازم هستند شکایت کنند.

دیلمقانی همچنین اعلام کرد: سیاست‌های کلی محرم امسال که به تصویب رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رسیده نیز به زودی ابلاغ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما