تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۵۰۱۵
در آستانه محرم

سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شد

سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شد
جامعه: سازمان تبلیغات اسلامی سیاست‌های تبلیغی محرم امسال را مانند سال‌های گذشته با نگاهی ایجابی و رویکرد فرهنگی در جهت بهره برداری از فرصت ایام عزاداری و انتقال پیامهای عاشورایی و ارتقای سطح آگاهی و بصیرت صادر کرده است.

این سیاست‌ها از سوی هشت دستگاه عضو ستاد ساماندهی شؤون مذهبی در مناسبتهای فرهنگی در ۱۳ بند تدوین شده و توسط حجت الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس این ستاد تصویب و به ستادهای استانی و شهرستانی ابلاغ شده است.

تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد و نهادهای مردمی به ویژه شوراهای هئیت‌های مذهبی، کانون‌های مداحان، مبلغین و مبلغات اعزامی در ایام محرم موظف به برگزاری برنامه‌های محرم براساس این سیاستها هستند.

در مصوبه این ستاد آمده است: تبیین مواضع رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بصیرت افزایی مردمی و توجه دادن خطبا به اوضاع فعلی جهان اسلام و صف آرایی استکبار جهانی در مقابل مسلمین، تأکید بر اصل مردمی بودن برگزاری مراسم محرم و حضور خودجوش و پرشور مردمی در بروز و ظهور عواطف و احساسات پاک معنوی، توجه به اطلاعیه های نیروی انتظامی جهت برپایی مطلوب و بهینه مراسم عزاداری با رعایت حقوق شهروندان مورد تأکید قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این مصوبات تشکیل حلقه های قرآنی اعم از قرائت، ترجمه، تاریخ نزول و تفسیر قرآن در هیئات مذهبی و شروع جلسات با تلاوت قرآن همراه با ترجمه ، توجه بیشتر به ادعیه و زیارات و مناجات مأثوره از ائمه طاهرین(ع) به ویژه صحیفه سجادیه به عنوان برنامه اصلی هیئات، هدایت و تشویق هیئات مذهبی به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد مورد اشاره قرار گرفته است.

این مصوبات ضرورت دقت و ارائه اشعار و متون پرمحتوا و مستند توسط مداحان اهل بیت‌(ع) برای انتقال دقیق پیامهای واقعه عاشورا، تلاش در جهت عدم تلاقی برنامه های هیئات با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت‌، توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در راستای تجلی حماسه عاشورا، بهره گرفتن از پیامهای عاشورا، سخنان ائمه طاهرین(ع)، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در پرچمها، کتیبه ها، پوسترها، همراه با جذابیت‌های هنری مورد تصریح قرار گرفته است.

پرهیز از اجرای برنامه های شکلی موهن و دور از ساخت مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، همچنین تلاش برای ارتقای کیفی برنامه ها از طریق تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات، اخلاق، احکام، سیره پیامبر اعظم و ائمه معصومین(ع) توسط خطبا بخش دیگری از این مصوبات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما