تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۵۰۱۶

هيئت‌های عزاداری بدون مجوز، غيرقانونی بوده و اجازه راه‌اندازی ندارند

هيئت‌های عزاداری بدون مجوز، غيرقانونی بوده و اجازه راه‌اندازی ندارند
جامعه: معاون اجتماعی نيروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اينكه هيئت‌های عزاداری فاقد مجوز، غير قانونی هستند و اجازه برقراری و حركت در سطح شهر را ندارند، تصريح كرد: هيئت‌های مذهبی بايد از قمه‌زنی، نصب و حمل شمايل در هيئت‌ها خودداری كنند.

سرهنگ سعيد بنی‌اسد با اشاره به برگزاری نشست نيروی انتظامی با سازمان تبليغات اسلامی استان تهران به مناسبت ماه محرم تاكيد كرد: در اين مراسم پليس، انتظارات خود را در برقراری هيئت‌های عزاداری برای روسای هيئت‌ها تشريح كرده و در اين نشست روسای مناطق ۶ گانه سازمان تبليغات استان تهران‌، ۱۱ سركلانتر پايتخت شامل سركلانتران شمال شرق‌، جنوب غرب و غيره و
روسای هيئت‌های مذهبی حضور داشتند‌.

سرهنگ بنی اسد در حاشيه اين مراسم تصريح كرد: روسای هيئت‌ها برای گرفتن مجوز راه‌اندازی دسته‌های عزاداری بايد از كلانتری‌های محل اقدام كنند.

معاون اجتماعی تهران بزرگ ادامه داد : اگر هيئت‌های مذهبی در سال‌های قبل تخلفاتی داشته باشند به آنان مجوز برقراری هيئت از سوی نيروی انتظامی داده نمی‌شود و بالطبع در اين راستا هيئت‌های مذكور نمی‌توانند مجوزی از سازمان تبليغات دريافت كنند.

وی تصریح كرد: حركت هيئت‌های عزاداری فاقد مجوز، غيرقانونی هستند و اين هيئت‌ها اجازه برقراری و حركت در شطح شهر را نخواهند داشت‌.

سرهنگ بني اسد تصريح كرد: از هيئت‌های
عزاداری دو نفر انتخاب شده و به نيروی انتظامی معرفی می‌شود‌؛ در اين رابطه به آنها لايتر‌، لباس همياران پليس محرم و كفكيرك ايست داده می‌شود‌، اين افراد از سوی پليس مسوول امنيت و ترافيك هيئت‌هايشان معرفی می‌شوند‌.

معاون اجتماعی پليس پايتخت گفت: پليس با حمل، نصب شمايل و تمثال‌های وهن انگيز توسط هيئت‌ها به شدت برخورد می‌كند و هيئت‌های مذهبی بايد به جای تمثال ائمه از تصاوير حرمين شريفه يا عكس شهدای آن محل استفاده كنند.

اين مقام مسوول در خاتمه بيان داشت: هموطنان عزيز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي هيئت‌های عزاداری موضوع را به پليس محله يا ۱۱۰ اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما