تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۶۴۹
عضو هیأت علمی گروه تاریخ موسسه امام خمینی:

حساسیت های خوبی در سطوح مسئولین نسبت به ترویج خرافات مشاهده می شود

حساسیت های خوبی در سطوح مسئولین نسبت به ترویج خرافات مشاهده می شود
حجت الاسلام حامد منتظری در گفت و گو با خیمه گفت: قاعدتا هر چه آموزش و فرهنگ سازی عمومی توسعه پیدا کند خرافات می تواند از جامعه دور بشود،اما متأسفانه در این قسمت گام های پیموده نشده زیادی داریم.
  
عضو طراحان مقتل جامع سیدالشهداء افزود: با آمدن این مقتل به بازار بخش قابل توجهی از خرافات بخش عزاداری کنار خواهد رفت، اما اعمال و صحبتهای مداحان ما در دور کردن خرافات خیلی حساس  و مهم می باشد.

این اسلام پژوه با بیان اینکه مداحان  ما دو قسمت می باشند، ادامه داد: یکی قسمت مداحانی که متعهد و ذکر درست وقایع می باشند و زحمات آنها را باید ارج بنهیم و یک قسمت از مداحان لاابالی می باشند که با احتیاط باید با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: متأسفانه الان مشکلی که وجود  دارد این موضوع می باشد که تصور می شود اگر مطلبی چاپ شده باشد، مستند و صحیح است، که تصور ما در این موضوع می تواند تحریفات زیادی را تحمیل کند. 
 
طراح مقتل جامع سیدالشهداء خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای ساده برخورد با خرافات برگزاری جلسات ویژه مداحان به صورت منظم در سال می باشد، که با برگزاری این دوره ها بتوانیم آنها را نسبت به اینکه مطالب را درست مطرح کنند به هدف خود برسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما