تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۶۲۷
عضو گروه تاریخ مؤسسه‌ی آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

باید از مداحان امتحان گرفته شود و اشعارشان مورد بررسی قرار گیرد

باید از مداحان امتحان گرفته شود و اشعارشان مورد بررسی قرار گیرد
حجت‌‌الاسلام محسن رنجبر در گفت و گو با خیمه با بیان اینکه باید خوراک فکری خوبی را که که بر اساس یکی سری معیارهای قابل قبول علما و دانشمندان تاریخ است به جوانان‌مان در زمینه‌ی عاشورا ارائه کنیم افزود: این خوراک فکری را ارائه کنیم و دعوت کنیم از جوان که این مطالب را مطالعه کند و خود داوری نمایند.
 

عضو گروه تاریخ مؤسسه‌ی آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم گفت: طبیعتاً جوانان ما اهل فضل و کمال هستند و این درک و شعور در آن‌ها بالاست که طلای ناب و خالص را از طلای بدلی و در واقع آنچه که بی ارزش است، شناسایی کنند.

این اسلام پژوه خاطرنشان کرد: در بخش مداحان که بعضاً بعضی از برادران به این مسائل دامن می‌زنند باید مرکزی تأسیس شود و همین آقایان دست‌اندرکار در آن‌جا نظارت کنند و از مداحان امتحان بگیرند و اشعارشان را چک کنند و بازرسینی را بفرستند و نظارت کنند و مجوز بدهند. 

حجت الاسلام رنجبر گفت: برای اینکه جایگاه مداحی پایدار شود باید مانند دانشگاه‌ها که در بحث تعیین استاد، که استاد امتحان را مورد قرار می‌دهند و اگر صلاحیت لازم را داشت به او مجوز می‌دهند، در بحث مداحی هم باید این کار شروع شود که در آغاز باید یک مقدار با وسواس و احتیاط انجام شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما