تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۶۲۰

پيرغلامان، مقتل‌نويسی و مقتل‌خوانی را به مداحان جوان آموزش می دهند

پيرغلامان، مقتل‌نويسی و مقتل‌خوانی را به مداحان جوان آموزش می دهند
به گزارش خیمه، رئيس بنياد فرهنگی دعبل از تكميل سه پروژه در اين بنياد در سال جاری خبر داد و گفت: استقرار بنياد و تشكيل بانك‌های اطلاعاتی متناسب با نيازمندی‌های آن، تكميل شبكه اطلاعاتی جامع برای مداحان سراسر كشور از جمله فعاليت‌های بنياد دعبل در سال 86 بوده است. 

مسعود جاور در ادامه از انتشار نشريه تخصصی برای مداحان در سال آينده خبر داد و اظهار كرد: اين نشريه به‌منظور آشنايی بيشتر مداحان و مبلغان با حساسيت جايگاه هیات های مذهبی و لزوم توجه بيشتر به متون اشعار و سخنرانی‌ها منتشر می‌شود. 

وی افزود: برپايی نشست‌ها و همايش‌های تخصصی و همچنين ديدار با مراجع عظام به‌شكل منظم از ديگر برنامه‌های تدوين شده برای سال 87 است. 

جاور درباره محتوای مضامين درنظر گرفته شده در اين همايش‌ها و نشست‌ها گفت: توجه به مباحث محتوايی و اشعار به‌كار گرفته شده و هم‌چنين لزوم جبران برخی از كوتاهی‌ها در زمينه عزاداری‌ها از مهمترین برنامه ها است. 

رئیس بنیاد فرهنگی دعبل انتقال تجربيات و تعاليم پيرغلامان اهل‌بيت(ع) به مداحان عضو اين بنياد را از ديگر برنامه‌های پيش‌بينی شده در سال آينده برشمرد و افزود: آموزه‌هايی درباره دستگاه‌های آوازی، مقتل‌نويسی، مقتل‌خوانی و ... از جمله مطالبی است كه پيرغلامان به مداحان جوان ارائه می‌دهند.

وی همچنين از تغييرات اساسی در پايگاه اطلاع‌رسانی تخصصی مداحی در كشور خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ريزی‌های انجام شده اين پايگاه اطلاع‌رسانی به مرجع مناسبی برای فعاليت‌های اين بنياد تبديل خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما