تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۴۱۵
استاد دانشگاه تربیت مدرس:

صدای خوش و ظاهر زيبا معيار انتخاب مداحان زن در برخی مجالس شده است

بنا بر گزارش خیمه، زهرا حجازی دوست با بيان اين مطلب كه مادران ايرانی در اين مجالس، عشق به اهل‌بيت(ع) را به فرزندان خويش می‌آموزند، افزود: تبيين رسالت حضرت زينب(س) در انتقال مفهوم عاشورا امروزه در دستور كار مجالس بانوان ايرانی قرار دارد و همين مسأله زمينه‌ای را برای انتقال اين مفاهيم به جوانان فراهم می‌كند. 

وی گفت: جامعه امروز دغدغه‌های متفاوتی را به زنان تحميل كرده است ولی ما می‌بينيم كه با وجود برنامه‌های مختلف، همچنان اقبال زنان به اين مراسم وجود دارد و به عقيده من انتقال پيام اين حماسه به جوانان يكی از شايسته‌ترين اقدامات زنان در اين زمينه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صدای خوش و ظاهر زيبا در برخی از محافل معيار انتخاب مبلغان و مداحان شده است افزود: در مواردی ديگر نيز كسانی به‌عنوان مجری در اين مراسم حضور دارند كه با اطلاعات اندك خويش نسبت به ترويج مسائل دينی و اعتقادی و همچنين حماسه عاشورا در بين زنان اقدام می‌كنند كه اين مسائل به راحتی زمينه بروز آسيب و انحراف را فراهم می‌آورد.

اين مبلغ دينی با بيان اين مطلب كه پرداختن به ارزش‌های اصلی اين قيام از سوی برخی از مبلغان با ضعف روبه‌روست، گفت: گاهی اوقات اين كم‌توجهی تا حدی پيش می‌رود كه در برخی موارد حتی شاهد تحريف يا وارونه جلوه دادن رسالت حضرت زينب(س) در اين مجالس هستيم.

استاد دانشگاه تربيت مدرس به ارائه راهكاری برای ارتقای سطح كيفی مراسم عزاداری بانوان پرداخت و افزود: همه مبلغان به‌ويژه مبلغان زن بايد با معيارهايی همچون اطلاعات بالای مذهبی، علمی و اخلاق اسلامی گزينش شوند تا شاهد بروز آسيب‌های كمتری در اين حوزه باشيم.

وی با تأكيد بر بعد نظارتی در ساماندهی مبلغان زن تصريح كرد: بهترين كار اين است كه مراجع ذی‌صلاح در اين امر با نظارت جدی خويش مانع ورود افراد ناآگاه و كم‌اطلاع به مراسم بانوان شوند كه اين امر نيز با توجه به آموزش دانشگاهی مبلغان امكان‌پذير است.

استاد حوزه علميه كوثريه با تأكيد بر اينكه تبليغ دين امر حساس و ظريفی است، اظهار كرد: از همين‌رو نمی‌توان اين وظيفه خطير را به هر كسی سپرد پس همه مبلغان بايد با گذراندن واحدهای عمومی و البته اجباری اطلاعات جزئی و دقيقی را درباره مفاهيم دينی فراگيرند.

بنا بر گزارش ایکنا، حجازی‌دوست درباره رده‌بندی مبلغان و تأثير آن در ميزان اثرپذيری آنها در مجالس گفت: دسته‌بندی مبلغان و اعزام آن‌ها به مراسم خاص، شدنی نيست زيرا در حال حاضر مبلغان ممتازی در جامعه هستند اما محبوب مردم نيستند در نتيجه اين برنامه ضمانت اجرايی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما