تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۰۴۸
يك نماينده مجلس:

عزاداري امام حسين(ع) بايد در شان آن حضرت باشد

به گزارش خیمه، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: هيات‌هاي مذهبي، روحانيت معظم، مداحان و شاعران اهل بيت(ع) در طول تاريخ اسلام همواره پيام رسان نهضت حسيني بودند و مظلوميت امام حسين(ع) را به نسل‌هاي بعد منتقل مي‌كنند.

جواد آرين‌منش گفت: برگزاري مراسم عزاداري سالم و خرافه‌زاديي از عزاداري‌ها از جمله تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري و مراجع عظام مي‌باشد.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: عدم استفاده از اشعار و عبارات مبالغه‌آميز، پرهيز از اقداماتي كه كذب را مي‌رساند، پيشگيري از ورود خرافات، پرهيز از استفاده از متون غير مستند نيز از جمله ديگر تاكيدات است.

وي افزود: همچنين استفاده از آهنگ‌هاي شبهه ناك، بهره‌گيري از آلات موسيقي، استفاده از شمايل‌هاي نامناسب از ديگر مواردي است كه در روند عزاداري‌ها نيازمند رسيدگي مي‌باشند.

آرين‌منش اظهار داشت: خوشبختانه در سالهاي اخير هيات‌هاي مذهبي و مداحي‌ها به سمت ساماندهي و سازمان يافتگي بيشتري پيش رفته و مي‌روند و اقداماتي در جهت نظام‌مند شدن آنان انجام گرفته است.

وي بيان كرد: تشكيل شوراي هيات‌هاي مذهبي و انجمن مداحان گام موثري در اين زمينه بوده است.

نماينده مشهد درمجلس شوراي اسلامي گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزشي و تغذيه فكري مناسب مداحان و تهيه متون مناسب براي آنان از جمله‌ضرورت‌هايي است كه بايد مورد توجه مسوولان امر قرار گيرد. 

آرین منش با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري اخيرا معيارها و شاخص‌هايي را براي برگزاري مراسم عزاداري اعلام كرده‌اند، گفت: انتظار اين است كه اهداف حقيقي در برگزاري مراسم عزاداري حسيني براي مردم تبيين شود
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما