تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۳
۰
کد مطلب : ۹۹۲

گردهمايي سالانه هيات‌هاي مذهبي استان كرمانشاه برگزار شد

به گزارش خیمه، رئیس سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه در اين مراسم گفت: رمز بقاي هياتهاي مذهبي در طول قرنها، حفظ حرمت، جايگاه و شان ائمه اطهار(ع) و توجه به اصالت فرهنگ ديني است.

حجت‌الاسلام اسماعيل قبادي افزود: هياتهاي مذهبي ميراث دار فرهنگ عاشورايي و حافظان حرمت ارزشهاي متعالي اسلامي بوده و نبايد اجازه دهيم به منكراتي كه وهن ائمه اطهار(ع) و اسلام ناب محمدي(ص) است آلوده شوند.

وي با اشاره به آسيبهايي كه بايد در عزاداري‌هاي ماه محرم از آنها اجتناب شود گفت: زنجير زني زنان از جمله مسائلي است كه در تعداد اندكي از هياتهاي مذهبي كرمانشاه در سالهاي گذشته مشاهده شده است. 

حجت الاسلام قبادی افزود: از مسوولان هياتها انتظار داريم امسال از آيين زنجير زني زنان جلوگيري كرده و براي عزاداري خواهران با رعايت مسائل شرعي برنامه ريزي كنند. 

وی با تاكيد بر توجه به اقامه نماز جماعت در ايام عزاداري ماه محرم به ويژه نماز ظهر عاشورا گفت: امام حسين(ع) براي ترويج دين جدش رسول الله(ص) قيام كرد و در روز كارزار نيز از توجه به نماز غافل نبود و ما به عنوان پيروان آن امام بايد نسبت به اقامه نماز جماعت در ايام محرم بيشتر از گذشته اهتمام ورزيم.

حجت الاسلام قبادی افزود: رعايت حال بيماران و كساني كه قادر به شركت در عزاداري نيستند واجب است و هياتهاي مذهبي بايد دقت كنند صداي بلندگوها را كنترل كنند كه از حد متعارف خارج نشود و راس ساعت ‪ ۱۱‬هر شب نيز مراسم عزاداري خاتمه يابد.

وي گفت: تشريح فلسفه قيام عاشورا براي مردم به ويژه جوانان بسيار مهم‌تر از خود مراسم است زيرا تا هدف از اين قيام را ندانيم عزاداريها در زندگي اثر بخش نخواهد بود.

فرمانده نيروي انتظامي استان كرمانشاه نيز در اين مراسم با اشاره به وضعيت امنيتي گفت: استان از نظر امنيتي جز استانهاي بسيار امن كشور است.

امير احمد گراوند افزود: استان كاهش زيادي در زمينه تخلفات نسبت به ساير نقاط كشور داشته و در اين مهم متدينين و تشكلهاي ديني نقش اساسي داشته‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه از نظر مراجع عظام تقليد علامتها و تمثالهاي منتسب به ائمه معصومين جز خرافات و آسيبهاي عزاداري ماه محرم است گفت : نيروي انتظامي موظف به جلوگيري و برخورد با خرافات و ترويج‌دهندگان آنها است. 

امیر گراوند قمه زني را از ديگر آسيبها برشمرد و افزود: نيروي انتظامي به صورت جدي با اين مسئله برخورد كرده و از دلسوزان اسلام مي‌خواهيم در صورت مشاهده چنين مسائلي ماموران را در جريان بگذارند.

رييس شوراي هياتهاي مذهبي استان نيز در اين مراسم گفت: اكنون يك هزار و ‪ ۳۰۰‬هيات مذهبي در استان كرمانشاه فعال است.

عطاالله لارتي افزود: هياتهاي مذهبي همواره مدافع انقلاب و نظام اسلامي بوده و تلاش دارند علاوه بر حفظ ارزشهاي اسلامي با توطئه‌هايي كه مي‌خواهند با استفاده از محرم چهره اسلام را مخدوش كنند مقابله كنند.

وي با تاكيد بر مقابله هوشمندانه و برنامه‌ريزي شده با خرافات گفت: خرافات را نه با نگاه قهري بلكه بايد با كار فرهنگي حساب شده و همكاري همه نهادهاي مسوول و رسانه‌هاي جمعي از ميان برداشت. 

در اين مراسم از ‪ ۱۲‬مسوول هيات مذهبي، مداح نمونه و خادمان هياتهاي مذهبي استان با اهداي لوح تقدير از سوي اداره كل تبليغات اسلامي استان كرمانشاه تجليل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما