تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۵۶۸

معرفی نفرات برتر «سوگواره هنر در ساحت عاشورا» در كاشان

به گزارش خیمه، مدير عامل سازمان رفاهی تفريحی شهرداری كاشان در اين مراسم، هدف از برگزاری اين سوگواره را بيان و ترويج فرهنگ عاشورا و معرفی الگوهای كامل دينی به نسل جوان ذكر كرد.

مهندس محمد خاكسار گفت: تعداد 176 اثر هنری در زمينه‌های عكس، نقاشی، خوشنويسی، نمايشنامه، شعر و داستان كوتاه به دبيرخانه هفتمين سوگواره هنر در ساحت عاشورا ارسال شده است كه از اين تعداد هفت اثر به عنوان اثر برتر شناخته شده است.

وی افزود: اين آثار ارسالی در موضوعات امام حسين(ع) و فرهنگ ايثار، نسل امروز و فرهنگ عاشورا، زيبا شناسی عاشورا، نقش زن در پاسداری از پيام عاشورا و شور و شعور حسينی است.

خاكسار، ويژه برنامه «گل‌های بوستان حسينی»، تجليل از پيرغلامان و خادمان اهل بيت(ع)، نويسندگان و مشاغل عاشورايی، اجرای نمايش آوای رهايی، برپايی نمايشگاه اندوه بزرگ، اجرای آواهای عاشورايی، برگزاری شب شعر و نشست تخصصی زيباشناسی عاشورا را از جمله برنامه‌های هفتمين سوگواره هنر در ساحت عاشورا برشمرد.

يادآور می‌شود، سوگواره هنر در ساحت عاشورا در بخش عكس از ميان آثار ارسالی با تقدير از سيد باقر نعمتی و حسين اكرمی ديپلم افتخار و تنديس سوگواره را به عليرضا اسدی اهدا كرد.

همچنين هيئت داوران در بخش شعر با اهدای لوح تقدير و تنديس سوگواره به احمد مشجری و جواد جهان‌آرايی، شعر زهرا محمودی را به عنوان اثر برتر برگزيد.

هيئت داوران در بخش خوشنويسی نيز حمزه ابوالفضلی را به عنوان نفر برتر انتخاب و از عليرضا رضاپور و فاطمه موجودی با اهدای لوح تقدير و تنديس سوگواره قدردانی كرد.

همچنين، در بخش نقاشی اين سوگواره از اثر شيرين عبدالهی و در بخش مقاله‌نويسی از عباسعلی اخوان ارمكی و وحيد مدرس زاده با اهدای لوح تقدير و تنديس سوگواره تجليل شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما