تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۲
۰
کد مطلب : ۹۰۴
يك مسوول:

باید مراسم عزاداری از مطالب خلاف واقع پاک شود

باید مراسم عزاداری از مطالب خلاف واقع پاک شود
به گزارش خیمه، مدير كل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان با تاكيد بر ضرورت جلوگيري از بروز انحراف در آيين عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) گفت:اين‌مجالس بايد ازمطالب خلاف واقع پاك شود.

به‌گزارش خبرنگارايرنا حجت‌الاسلام"محمدحسين بلك " يكشنبه شب در گردهمايي مسوولان هيات‌هاي مذهبي شهرستان اهواز افزود : در مجالس عزاداري بعضا مطالبي طرح مي‌شود كه خارج از محدوده دين و اسلام است.

وي با ابراز تاسف از بروز برخي خرافات در آيين‌هاي عزاداري اظهار داشت: امروزه برخي از اين انحرافات مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته است تا چهره اسلام را در جهان خشن و بد جلوه دهد.

مدير كل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان با بيان اينكه نبايد كاري كرد تا مردم از اسلام بيزار شوند افزود : در دو سال اخير ساخت ماكت و مجسمه از خاندان عصمت و طهارت در مجالس عزاداري در اهواز فزوني يافته است كه بايد از اينكار امتناع شود.

وي اظهار داشت : ‪ ۹۹/۶‬درصد از جمعيت استان خوزستان شيعه مي‌باشند و از اين بابت آسيب‌هاي كمتري در استان وجود دارد و بايد از اين ظرفيت و وجود علماي بزرگ در مجالس عزاداري بهره گرفت.

وي درآستانه‌ماه محرم از مسوولان هيات‌هاي مذهبي در خوزستان خواست تا در راستاي پاكسازي آيين‌هاي عزاداري از خرافات و تبيين قيام امام حسين (ع) از بيان مطالب غير واقع در مجالس عزاداري جلوگيري كنند.

گردهمايي مسوولان هيات‌هاي مذهبي شهرستان اهواز با هدف بررسي و حفظ شئون فرهنگي در آيين‌هاي عزاداري در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

بالغ بر يك هزار هيات مذهبي در شهرستان اهواز وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما