تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۵۵۸۲

انحراف در عزاداری‌ها در شأن نظام اسلامی نيست

انحراف در عزاداری‌ها در شأن نظام اسلامی نيست
ایران‌زمین: وجود برخی انحرافات در عزاداری‌ها در شأن نظام اسلامی نيست و اين دشمنان هستند كه دشمنان برای تضعيف باورهای دينی سعی در ترويج خرافات و بدعت‌ها به هيئت‌های مذهبی هستند.

«احمد حاجی‌زاده» معاون سياسی امنيتی استاندار قم، صبح ۲۵ دی‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی كه در سازمان تبليغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بيان اين مطلب تصريح كرد: بايد با بالابردن سطح دانش و آگاهی مردم و تبيين توطئه‌های دشمنان در سوء استفاده از انحرافات در عزاداری‌ها جلوی اين مسايل گرفته شود.

وی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی و توجيهی در اين باره شد و اظهار كرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توجيهی برای مسئولان و دست‌اندركاران هيئت‌ها نقش مهمی در كاهش انحراف در عزاداری‌ها دارد.

حاجی‌زاده عنوان كرد: قدردانی و تشويق هيئت‌هايی را كه از برخی پيرايه‌ها و انحرافات به دور هستند از ديگر راه‌های جلوگيری از رشد خرافات در هيئت‌های مذهبی و الگوسازی در اين زمينه برشمرد.

وی تاكيدكرد: بايد عزاداری‌ها را از انحراف‌های محتوايی و ظاهری پاك كنيم تا مردمی كه با احساس پاك به اين مراسم می‌آيند به انحراف كشيده نشوند.

وی ادامه داد: هيئت‌های مذهبی ريشه دار و اصيل هستند و پايه و اساس انقلاب اسلامی را پايه‌ريزی كردند.

معاون سياسی امنيتی استاندار قم همچنين در اين جلسه با بيان اينكه ساماندهی هيئت‌های مذهبی در حيطه اختيارات سارمان تبليغات اسلامی است تصريح كرد: هيچ يك از دستگاه‌های دولتی و تشكل‌های غيردولتی حق ندارند بدون هماهنگی سازمان تبليغات اسلامی استان قم در مسائل مربوط به هيئات مذهبی دخالت كنند.

حاجی‌زاده در بخش ديگری از سخنانش بر لزوم استفاده از ظرفيت‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به ويژه با ورود توليت جديد اين آستانه برای تقويت هيئت‌های مذهبی تاكيد كرد.

حاجی زاده همچنين پيشناد داد تا طی نامه‌ای به تمامی سازمان‌ها و تشكل‌های غيردولتی ابلاغ شود كه هيچ نهاد دولتی و تشكل‌های غيردولتی حق ندارد بدون هماهنگی با سازمان تبليغات اسلامی استان قم در امور هيئات مذهبی دخالت داشته باشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما