تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۲۷۲۹

مداحان شعائر اسلامی را رعایت کنند

مداحان شعائر اسلامی را رعایت کنند
حجت الاسلام سید ' جواد سلیمانی' روز پنجشنبه در دیدار اعضای جدید منتخب کانون مداحان و شعرای آئینی و مسئولان اداره تبلیغات اسلامی بافق افزود: عزاداری واقعی ماه محرم و در عشق امام حسین (ع) و مناسبت های سوگواری خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید در بر گیرنده توجه به شعائر دینی و اسلامی باشد. 

وی گفت: اگر در جامعه اسلامی ما تعظیم شعائر و پایبندی به ارزش های ناب اسلامی و دینی مورد توجه قرار نگیرد قطعاً بسیاری از نارسایی ها و آسیب ها، دامنگیر جامه اسلامی ما می شود.

 امام جمعه بافق افزود: دوری از انحرافات اعم از انحرافات فکری، اخلاقی و عملی و اغراق و خرافه گویی با عث جلو گیری از ایجاد شبهات می شود لذا مداحان و شعرا باید به این موضوعات توجه کنند.

این روحانی با اشاره به استعداد های غنی شهرستان بافق در زمینه مداحی بر ضرورت آموزش و اصولی خواندن مداحان تاکید کرد.

وی، خطاب به اعضای کانون مداحان گفت :سعی کنید متن نوحه ها را پرمحتوا و برخاسته از شعور معنوی انتخاب کنید تا اثر گذار باشید.

حجت الاسلام علی روحانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی هم در این دیدار با تبریک فرا رسیدن میلاد خجسته پیامبر مکرم اسلام(ص) و آرزوی موفقیت برای مداحان و شعرای آئینی، به اهم وظایف کانون مداحان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف این کانون نظارت بر عملکرد مداحان و آسیب شناسی این فن می باشد که به اجرای هرچه بهتر این وظایف تاکید می شود.

در پایان نیز هریک از اعضای منتخب کانون مداحان شهرستان بافق به ارائه برنامه های خود برای بالا بردن سطح کیفیت رشته مداحی و مداحان این شهرستان، به بحث و تبادل نظر پرداختند.بافق با 40 هزار نفر در فاصله 110 کیلو متری یزد قرار دارد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما