يك مسوول:

باید مراسم عزاداری از مطالب خلاف واقع پاک شود

18 دی 1386 ساعت 18:02

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تاکید از خودداری از بیان مطالب خلاف واقع در مراسم عزاداری گفت: در مجالس عزاداري بعضا مطالبي طرح مي‌شود كه خارج از محدوده دين و اسلام است.


به گزارش خیمه، مدير كل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان با تاكيد بر ضرورت جلوگيري از بروز انحراف در آيين عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) گفت:اين‌مجالس بايد ازمطالب خلاف واقع پاك شود.

به‌گزارش خبرنگارايرنا حجت‌الاسلام"محمدحسين بلك " يكشنبه شب در گردهمايي مسوولان هيات‌هاي مذهبي شهرستان اهواز افزود : در مجالس عزاداري بعضا مطالبي طرح مي‌شود كه خارج از محدوده دين و اسلام است.

وي با ابراز تاسف از بروز برخي خرافات در آيين‌هاي عزاداري اظهار داشت: امروزه برخي از اين انحرافات مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته است تا چهره اسلام را در جهان خشن و بد جلوه دهد.

مدير كل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان با بيان اينكه نبايد كاري كرد تا مردم از اسلام بيزار شوند افزود : در دو سال اخير ساخت ماكت و مجسمه از خاندان عصمت و طهارت در مجالس عزاداري در اهواز فزوني يافته است كه بايد از اينكار امتناع شود.

وي اظهار داشت : ‪ ۹۹/۶‬درصد از جمعيت استان خوزستان شيعه مي‌باشند و از اين بابت آسيب‌هاي كمتري در استان وجود دارد و بايد از اين ظرفيت و وجود علماي بزرگ در مجالس عزاداري بهره گرفت.

وي درآستانه‌ماه محرم از مسوولان هيات‌هاي مذهبي در خوزستان خواست تا در راستاي پاكسازي آيين‌هاي عزاداري از خرافات و تبيين قيام امام حسين (ع) از بيان مطالب غير واقع در مجالس عزاداري جلوگيري كنند.

گردهمايي مسوولان هيات‌هاي مذهبي شهرستان اهواز با هدف بررسي و حفظ شئون فرهنگي در آيين‌هاي عزاداري در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

بالغ بر يك هزار هيات مذهبي در شهرستان اهواز وجود دارد.


کد مطلب: 904

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/904/باید-مراسم-عزاداری-مطالب-خلاف-واقع-پاک-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir