تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۲
۰
کد مطلب : ۷۰۷۶

کوروش زارعی: دین و مذهب شاخصه‌های مهم نمایش «پرنیان هفت‌رنگ» است

کوروش زارعی: دین و مذهب شاخصه‌های مهم نمایش «پرنیان هفت‌رنگ» است
نمایش «پرنیان هفت‌رنگ» با محوریت بررسی پوشش اسلامی – ایرانی، از ۲۳خرداد ماه ساعت نه شب، در تالار وحدت به روي صحنه خواهد رفت.

کوروش زارعی، کارگردان نمایش «پرنیان هفت‌رنگ» در گفتگو با خبر نگار خیمه گفت: «در نمایش «پرنیان هفت رنگ» به هفت حکومت موثر در تغییر پوشش و حجاب ایرانیان اشاره می‌شود که داستان با هبوط آدم و حوا و اهدای حجاب و پوشش به عنوان هدیه‌ای از جانب خدا آغاز می‌شود و سپس به ورود آريايي ها به ايران، هخامنشيان، ساسانیان، صفويان، قاجاریه، پهلوي، پيروزي انقلاب اسلامي و دوران معاصر اشاره خواهیم داشت.»

زارعی بیان کرد: «در این نمایش به فرازهایی از احادیث پیامبر(ص)،  امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) درخصوص پوشش اشاره و بیانات آنها را  با دراماتیزه کردن در قالب دیالوگ استفاده می‌کنیم.»

وی تصریح کرد: «در این نمایش در ارتباط با هر سلسله و حکومت، اتفاقات مهمی که در شکل حجاب ایرانیان موثر بوده، انتخاب شده است.»

آشنایی اسکندر با لباس ایرانی پس از حمله به ایران و علاقمندی به آن، دعوت شدن خسرو پرویز به اسلام از سوی پیامبر(ص)، ترک برداشتن ایوان مدائن در هنگام تولد پیامبر(ص)، ازدواج شهربانو و امام حسین(ع)، دستور کشف حجاب توسط رضاخان و نیز وقوع انفلاب اسلامی، ‌از جمله رخدادهای مهم پیوند ایران و اسلام است که در این نمایش به آن اشاره می‌شود.

زارعی با بیان اینکه تابلوی پایانی این نمایش نیز پوشش اقوام مختلف ایرانی است، افزود: «در این نمایش از شیوه نمایش ایرانی مانند نقالی،‌ پرده‌خوانی و‌ سایه در کنار حرکات موزون استفاده کرده‌ایم.»

اين نمايش را علي رضايي نوشته است و وفا طرفه، عامر مسافر آستانه، محسن گودرزي، علي براتي، بهاره فاضل، حميد جوکار به همراه ۳۰ نفر دیگر در آن نقش‌آفرینی مي‌کنند.

سایر عوامل اين نمايش عبارتند از: پيام فروتن، طراح صحنه. حسن رونده، دستيار کارگردان و برنامه‌ریز. سعيد ذهني، آهنگساز. نادر رجب زاده، طراح حرکات موزون. سیروس همتی، ‌دراماتورژ.

اين نمايش از ۲۳تا ۲۷خرداد ماه ساعت نه شب، در تالار وحدت، اجرا خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما