تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۶
۰
کد مطلب : ۶۶۳۳

ادامه اعتراض‌ها به سریال مناقشه‌ برانگیز کویتی

ادامه اعتراض‌ها به سریال مناقشه‌ برانگیز کویتی
خبر تولید سریال «الاسباط» واکنش‌های وسیعی از سوی علمای مسلمان به دنبال داشته است. مراجع و علمای شیعه ایران نخستین عکس‌العمل‌های انتقادی را به این سریال نشان دادند. انتقاد از به نمایش درآوردن چهره امام حسن و امام حسین و همچنین روایت تحریف شده‌ای از تاریخ.


به احساسات مسلمانان آسیب می‌زند
فرج الخضری دبیرکل انجمن ثوابت‌الشیعه کویت این سریال را شیطانی خواند و گفت این سریال به احساسات مسلمانان ضربه می‌زند و اعتراضات وسیع مسلمانان سنی و شیعه را به دنبال دارد.او  از تولیدکنندگان این سریال خواست اموال و زحمات خود را در برانگیختن احساسات مسلمانان هدر ندهند.

در بیانیه انجمن ثوابت این سریال طرحی فتنه‌برانگیز میان مسلمانان خوانده شده است و تاکید شده که تولیدکنندگان این سریال نسبت به برانگیختن احساسات مسلمانان اظهار تجاهل می‌کنند و برای هتک مقام معصومین اصرار می‌ورزند و به دنبال تزویر و تحریف تاریخ اسلام هستند.

اشاره این انجمن به سخنان تهیه‌کننده این سریال است که هدف از ساخت آن تقریب میان شیعه و سنی خوانده بودند. 

خضری از مقامان کویتی خواسته است جلوی تولید این سریال را بگیرند. دکتر محمد عبدالستار وزیر اوقاف سوریه نیز گفته است که ممکن نیست وزارتش اجازه تصویربرداری از  فیلمی را بدهد، که در آن چهره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و یا کسی دیگر از اهل بیت(ع) به تصویر کشیده می شود.

جلوی اختلاف را بگیرید
محمد سعید رمضان بوطی، عالم مسلمان اهل تسنن سوریه، این فیلم را آغازی برای فتنه مجدد خواند و گفت: «این امر مقدمه‌ای برای به تصویر کشیدن چهره حضرت محمد(ص) است.» شیخ احمد حسون، مفتی سوریه نیز گفت: «باید گروهی از علمای مسلمان از همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی گردهم آمده و عواقب و تبعات این سریال را بررسی کنند؛ چرا که ائمه برای همه مسلمانان اعم از سنی و شیعه قابل احترام هستند.»

برخی خبرها حاکی است به دلیل مخالفتها و تحریمهای صورت گرفته، تعدادی از بازیگران این سریال از ادامه کار انصراف داده‌اند. این سریال درباره زندگی امام حسن(ع) و امام حسین (ع) نوادگان پیامبر اکرم (ص) است که طی آن اهل بیت(ع) پیامبر به تصویر کشیده می شوند. شرکت کویتی «مها» تولید این سریال را به عهده دارد و بازیگران این سریال از کشورهای مصر، کویت، لبنان، تونس، کوفه، اردن، مراکش هستند.

قرار است بخشی از این سریال در روستای قطنا نزدیک دمشق که نمایانگر شهر مدینه است ساخته شود، بقیه فیلمبرداری در قصر بیت‌الدین در لبنان خواهد بود که قصر معاویه بن ابی‌سفیان را به تصویر می‌کشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما