تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۹۵۱

عزاداری زائران ایرانی و شیعیان در قبرستان بقیع

عزاداری زائران ایرانی و شیعیان در قبرستان بقیع
به گزارش خیمه، همزمان با حضور شبانه رئيس مجلس خبرگان و هيأت همراه در شهادت حضرت زهرا(س) براي زيارت قبول ائمه بقيع(ع)، مأموران امنيتي از حضور ديگر مردان و زنان ايراني و شيعه كه در كنار پله‌هاي بقيع به انتظار نشسته بودند، جلوگيري كردند.

در اين مقطع، هاشمي رفسنجاني اظهار مي‌كند كه در صورت ندادن مجوز به اين زائران، هيأت ايراني نيز وارد بقيع نخواهد شد كه مأموران ناگزير به آنان اجازه داده و حتي بانوان ايراني كه صرفا اجازه ديدن قبور بقيع از بالاي پله‌ها را مي‌يافتند، به داخل اين مزار نوراني راه يافتند. 

همچنين مداحان در سالروز شهادت دخت گرامي پيامبر اكرم(ص) به مرثيه‌سرايي پرداختند و در مكان مقدسي كه همواره شرطه‌هاي سعودي و مأموران امر به معروف، مانع گريه زوار ايراني و شيعه مي‌شوند، عزاداري مختصري انجام شد.

گفتني است، سعودي‌ها چند سال پيش، پس از آنچه مشاهده برخي اقدامات از سوي زائران زن ايراني از جمله جمع كردن خاك از بقيع عنوان كردند، آنان را حتي از حضور در پشت پله‌هاي بقيع محروم كردند كه پس از رايزني دو سال پيش هاشمي رفسنجاني با ملك عبدالله، زائران زن ايراني نيز اجازه يافتند صرفا تا پشت درب بقيع حضور يافته و از آنجا زيارت كنند.

بنا بر گزارش تابناک، رئیس مجلس خبرگان رهبری، همچنين در اين سفر در جمع اعضای بعثه رهبر انقلاب، با تاکید بر ضرورت هشیاری علما و زوار ایرانی، به مذاکرات خود با مسئولان سعودی در باره نحوه رفتار بازائران ایرانی بیت الله الحرام و مدینه منوره اشاره كرد و گفت: در صحبتی که با آقای ملک عبدالله پادشاه عربستان داشتم، وی در حضور من خطاب به یکی از مسئولان سعودی دستور قاطعی صادر کرد که اگر رفتار نامناسبی با زائران ایرانی صورت گرفت، با خاطی برخورد شود و این دستور به شهر مدینه نیز ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما