تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۳
۰
کد مطلب : ۳۴۹۱۱

آشنا کردن مردم با عظمت اهل بیت(ع) وظیفه اصلی مداحان است

آشنا کردن مردم با عظمت اهل بیت(ع) وظیفه اصلی مداحان است
حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، با اشاره به تعداد مداحان در این استان اظهار کرد: این تعداد مداح در بانک اطلاعاتی تبلیغات اسلامی و تشکل‌های دینی دارای پرونده و کد تبلیغاتی هستند و وظیفه اصلی مداحان آشنا کردن مردم با مقام و عظمت اهل بیت(ع) از طریق نقل فضائل و صفات عالی با شعار زیبا و جذاب است.
وی افزود: یک فرد مداح اول باید به تصفیه ظاهری و بُعد باطنی خود اقدام کند تا صداقت گفتارش حاکم بر مجلس و جامعه شود که به دلیل دخالت‌های زیاد ما تاکنون شاهد حرکت جدیدی در مداحی نبودیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به فعالیت‌های کانون مداحان استان کردستان در سال ۹۷ پرداخت و عنوان کرد: فعالیت چهار گروه مجمع‌الذاکرین با تعداد مشخص در شهرستان‌های قروه، بیجار، سنندج و کامیاران و فعالیت دفاتر کانون مداحان در سطح شهرستان‌ها که هرکدام دارای هفت الی ۹ عضو هستند،با ادارات تبلیغات اسلامی همکاری و تعامل دارند.
وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی از ابتدای سال ۱۳۹۷ طی دو مرحله در استان و یک مرحله در شهرستان قروه از جمله برنامه‌های کانون مداحان استان در سال ۹۷ بوده است.
‌کرمی اعزام مداحان برای دیدار مقام معظم رهبری با حمایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، برگزاری نشست‌های مناسبتی توسط مداحان برجسته استانی برای حضور در برنامه‌های خاص ایام شهادت‌ها و ولادت‌ها در برنامه‌های مناسبتی و اجرای طرح سالم‌سازی مداحی در کانون مداحان استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود به ویژه نکات مداحی از کلام رهبری و توجه به نظرات معظم‌له در این خصوص را از دیگر برنامه‌های کانون مداحان استان در سال گذشته برشمرد.
وی یادآور شد: کانون مداحان استان کردستان همچنین به سطح‌بندی و ارائه طرح جامع کلاس‌های آموزشی مداحی در سطوح مختلف خصوصا تربیت نسل جوان مداحی به روش تخصصی نه تقلیدی پرداخته و در این راستا نیز به خوبی عمل کرده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما