تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۵۸۰۹

محبت به اهل بیت(ع) بودن وجه مشترک اهل تشیع و تسنن است

محبت به اهل بیت(ع) بودن وجه مشترک اهل تشیع و تسنن است
حجت الاسلام سید محمد سادات شامگاه سه شنبه در نشست راه اندازی رسمی ستاد عتبات عالیات در شهرستان قروه اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی ستاد عتبات عالیات ساماندهی و بازیابی آثار تاریخی و مذهبی ائمه و اهل بیت می باشد.

وی ضمن اشاره به سابقه ستاد عتبات در کشور افزود: با سرنگونی صدام لعین این فرصت برای جمهوری اسلامی ایران به دست آمد که وضعیت عتبات در کشور عراق را بهسازی نماید.

به گفته حجت الاسلام سادات ستاد اجرایی عتبات از ۱۰ سال پیش با جذب هدایا و نذورات مردمی و اعزام نیروهای متخصص در کشور شروع به کار کرد.

وی آغاز فعالیت ستاد عتبات در کردستان را به صورت رابطی و فردی دانست و تصریح کرد: بعضی از ستادهای عتبات استان پرونده های آنها هنوز روی زمین مانده است و نیاز به اجرا دارند لذا با تشکیل ستاد در کل شهرهای استان در امر احیای این مراکز اقدام بزرگی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام سادات بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر دو میلیارد ريال مبلغ اهدایی توسط ستاد در استان جمع آوری و حدود ۱۰۰ نفر کارگر اعزامی به عراق صورت پذیرفته است.

وی طرح های اجرا شده در بازسازی و بهسازی عتبات عالیات در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و سوریه را بیش از ۱۵۰ طرح عنوان کرد.

سادات بازسازی صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) را با ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا، یکی از بزرگترین پروژه های جهان اسلام دانست و گفت: قرار است سنگ شهرستان قروه در این خصوص متبرک شده و در این صحن مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام سادات راندمان شهرستان قروه در این زمینه را پایین دانست و تاکید کرد: از شهر قروه باتوجه به بافت مذهبی موجود، انتظارها بسیار بالاست لذا نیاز است که از تمامی پتانسیل های موجود در سطح شهر استفاده شود چرا که بیشترین امامزاده های استان در این شهر می باشند.

به گفته وی بیشترین فعالیت ها در شهرستان قروه مختص به شهرهای دلبران و سریش آباد به عنوان مذهبی ترین مناطق این شهرستان است.

حجت الاسلام سادات گفت: بازسازی امامزاده ها و اماکن مذهبی یکی از گزینه های مورد تأکید نماینده ولی فقیه در استان می باشد لذا نیازمند همکاری و هماهنگی تمامی اقشار مردم جهت تسریع در ساماندهی این اماکن هستیم.

وی استفاده از ظرفیت بانوان را جهت گسترش کانون های معنوی مهم خواند و امامزاده ها را قطب فرهنگی در سطح جامعه دانست.

این مقام مسئول تعامل فرهنگی، روحی، روانی و اعتقادی را از ویژگی های شامخ این اماکن دانست و تأکید کرد: این اماکن مذهبی در واقع لنگرگاه ایمان افرادند و آرامگاهشان مامنی برای مردم است.

حجت الاسلام سادات با اشاره به بعد سیاسی این مسئله افزود: اگر بخواهیم از بعد سیاسی هم به این جریان نگاهی بیندازیم باید بگویم کشور عراق در حال حاضر عمق استراتژیک کشورمان ایران است و نمونه بارز آن هم حضور ۱۰ هزار نفری مردم در اربعین حسینی سال گذشته می باشد.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت موفقیت بزرگ تیم هسته ای تصریح کرد: اقتدار و عزت کشور در پیروزی هسته ای نمایان و آشکار شد.

حجت الاسلام سادات اظهار داشت: سالهاست در میان تهدید و تحریم با صبوری زندگی را می گذرانیم لذا خبر مسرت بخش امروز بهترین پاداش به مردم می توانست باشد.

به گفته وی همدلی و همزبانی در معنای واقعی با این توافق آشکار و حفظ حرمت ها بعد از آن مهم است.

حجت الاسلام سادات باتوجه به مبنای اساسی توافق و رعایت شأن و احترام در این موفقیت را مهم دانست و بیان کرد: هر مسئله سیاسی در جامعه دو بعد مخالف و موافق خواهد داشت لذا نباید در جایی که امنیت و منافع ملت و کشور مدنظر است بعد دوجانبه سیاست را در دایره نظر قرار داده و دیدگاه های افراطی خویش را بر زبان جاری سازیم.

وی توجه به اصل توافق و بعدهای اجتماعی آن را یکی از مهم ترین مسئله ها دانست و بر این باور بود که تمامی دنیا به متن توافق شاید به ظاهر توجه داشته باشند اما در واقع امر بیشترین نورافکن دیدگان جهان به روی برخوردهای مردم در جامعه است لذا نیاز است که مردم هوشمندانه و زیرکانه در زیر این ذره بین جهانی خود را چون کوهی استوار نشان دهند.

حجت الاسلام سادات در پایان سخنان خود در این نشست حمایت از تیم هسته ای و دولت تدبیر و امید را یک وظیفه همگانی برای همه عنوان کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما