تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۰
۰
کد مطلب : ۱۳۷۹۲

تشكل ستاد شئون فرهنگی حركتی موثر برای همفكري برنامه‌های مذهبی كردستان است

تشكل ستاد شئون فرهنگی حركتی موثر برای همفكري برنامه‌های مذهبی كردستان است
به گزارش روابط عمومی اداره كل تبليغات اسلامی كردستان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌ياری ۱۶ تيرماه در چهارمين جلسه ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌ها دينی استان اظهار داشت: اين ستاد فرصت برنامه‌ريزی و همفكری كلان برای برنامه‌های مذهبی را در سطوح گسترده‌تر فراهم مي‌‌آورد.

وی تكريم مناسبت‌های مذهبی را از اهداف اين سفر برشمرد و عنوان كرد: كردستان زمينه و استعدادهای لازم را برای فعاليت‌های مذهبی دارد و تكريم مناسبت‌های مذهبی و بزرگداشت اين مناسبت‌ها با مشاركت مردم، مسوولان و هيئت‌های مذهبی نتيجه اثرگذاری را در منطقه به ارمغان می‌آورد.

وی بيان داشت: كردستان برای محبت به اهل بيت (عليهم‌السلام) يك امتياز محسوب می‌‌شود و بايد جلوه‌های اين مهم را تجلی دهيم.

مديركل تبليغات اسلامی كردستان با بيان اينكه تجلی جلوه‌های بارز محبت به اهل بيت اثر مثبتی در جامعه برجای می‌گذارد، افزود: تقويت بعد معنوی و فضای دينی در ميان خانواده‌ها و در جامعه از نتايج اين مهم خواهد بود.

حجت‌الاسلام صفی‌ياری همچنين به مراسم اعتكاف امسال در مقايسه با سال گذشته پرداخت و تصريح كرد: امسال خوشبختانه با رشد مطلوبی از شركت معتكفين نسبت به سال گذشته در كردستان روبرو بوديم و مراسم اعتكاف نيز با كيفيت بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شد.

وی پرداختن به برنامه‌های نيمه شعبان به صورت برجسته و بارز را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد ادارات با همفكری و همكاری برای برگزاری برنامه‌های ايام شعبان به ويژه ايام نيمه شعبان تلاش كنند.

در اين جلسه رشيد نريمانی از اعضای هيئات مذهبی استان كردستان بيان داشت: با توجه به نياز، نوجوانان، جوانان و بانوان به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بايد سطح برنامه‌های فرهنگی را ارتقا دهيم.

وی ظرفيت‌های كردستان را برای ارتقای فعاليت‌های فرهنگی مطلوب دانست و گفت: گسترش فعاليت‌های فرهنگی تقويت دانش، بينش و مهارت عقيدتی افراد جامعه را در پي دارد.

در اين جلسه اعضا نظرات و پيشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ايام شعبان اعلام كردند.

برپايی ايستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان، تقويت برنامه‌های هيئت‌های مذهبی و تهيه بروشور در خصوص نيمه شعبان از جمله مصوبات اين جلسه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما