تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۲۴۹۹۹

ميزباني مسجد جمکران از يك ميليون زائر در نيمه شعبان

ميزباني مسجد جمکران از يك ميليون زائر در نيمه شعبان
حجت‌الاسلام عباس ابراهيمي در مراسم اختتاميه دومين فراخوان ايده‌هاي مسجدي كه در سالن همايش عصر آفتاب مسجد مقدس جمكران برگزار شد با تاكيد بر اينكه مسجد با محوريت فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي در جامعه اسلامي ايجاد شده‌اند، ابراز كرد: ساخت مسجدالنبي و مسجد قبا نشان از تاكيد پيامبر اسلام(ص) به جايگاه مسجد در جامعه اسلامي است.

وي ايجاد تحول فرهنگي در جامعه را نيازمند پويايي مساجد دانست و تصريح كرد: اينكه پيامبر اسلام (ص) محوريت اجتماعات مختلف را در مساجد قرار مي‌دادند نشان از جايگاه والاي مساجد در اسلام است و امام خميني (ره) با تكيه بر ظرفيت‌هاي مساجد اين انقلاب را بنا كرده‌اند.

معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران با بيان اينكه زائران بسياري سالانه در اين مسجد مقدس حضور پيدا مي‌كنند، تاكيد كرد: سال گذشته همزمان با نيمه شعبان نزديك به ۸۰۰ هزار شماره تلفن در آنتن‌هاي مسجد جمكران به ثبت رسيده است اما با توجه به پيش‌بيني‌هاي انجام شده نيمه شعبان امسال بايد از يك ميليون زائر ميزباني كنيم.

وي با اعلام اين خبر كه ۸۰ درصد از زائران مسجد در سال گذشته را جوانان و ۷۰ درصد آن‌ها را خانواده‌ها تشكيل مي‌دهند، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامي اساسنامه مسجد مقدس جمكران را تاييد كرده‌اند و در مقاطع مختلف اديان مختلفي در اين مسجد حضور پيدا مي‌كنند.

ابراهيمي با تاكيد بر اينكه جامعه اسلامي نيازمند همياري و همدلي فرهيختگان مسجدي است، خاطرنشان كرد: فرهيختگان مسجدي ظرفيت‌هاي پنهاني هستند كه با استفاده از آن‌ها مي‌توانيم حركت‌هاي گسترده‌اي در مساجد انجام دهيم.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما