تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۳۶۷۶

آماده‌سازی شبستان‌های غربی مسجد جمکران برای نیمه شعبان

آماده‌سازی شبستان‌های غربی مسجد جمکران برای نیمه شعبان
جامعه: غلامحسین سیف‌اللهی با اشاره به پروژه‌های عمرانی مسجد مقدس جمكران و میزان پیشرفت آنها اظهار کرد: با توجه به نزدیك بودن ایام نیمه شعبان و اهمیت میزبانی شایسته از زائران مسجد مقدس جمكران در این ایام فعالیت‌های گسترده‌تری برای آماده‌سازی شبستان‌های غربی و شمال غربی مسجد مقدس جمكران در حال انجام است. 

وی افزود: تاكنون پوشش سقف شبستان غربی مسجد مقدس جمكران كه بیش از ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد به اتمام رسیده و همچنین بیش از شصت درصد روكش كف آن هم آماده‌سازی شده است. 

مسئول پروژه‌های عمرانی مسجد مقدس جمكران به آماده‌سازی سقف شبستان شمال غربی این مسجد مقدس اشاره كرد و گفت: گنبد‌ها و سقف‌های متحرك شبستان شمال غربی مسجد مقدس جمكران كه بیش از هفت هزار مترمربع مساحت دارد، آماده شده است و به زودی كار روكش سطح آن نیز به اتمام خواهد رسید. 

سیف‌اللهی خاطرنشان كرد: با آماده‌سازی این پروژه‌ها بیش از ۱۷ هزار مترمربع به مكان‌های مورد نظر برای استقرار زائران در ایام نیمه شعبان و ایام دیگر آماده‌سازی خواهد شد. 

مسئول پروژه‌های عمرانی مسجد مقدس جمكران با بیان اینكه دو مناره اصلی در جلوی صحن بزرگ مسجد مقدس جمكران به طور كامل آماده‌سازی شده است، گفت: چهار مناره بزرگ نیز در غرب و شرق صحن بزرگ مسجد مقدس جمكران در حال آماده‌سازی است، تا بتوانیم امكانات رفاهی كه در آنها برای زائران پیش‌بینی شده‌است را به آنها ارائه كنیم. 

سیف‌اللهی اضافه كرد: سرویس‌های بهداشتی این مناره‌ها با توجه به كمبودی كه در مسجد مقدس جمكران در این مورد وجود دارد تا ایام نیمه شعبان آماده شده و كارهای مربوط به كاشی‌كاری آنها در حال انجام است. 

وی فعالیت‌های عمرانی در مسجد مقدس جمكران را با توجه به بودجه اندك این مكان مقدس قابل قبول توصیف كرد و افزود: با توجه به اینكه در مسجد مقدس جمكران به هیچ‌ وجه از بودجه و اعتبارات دولتی استفاده نمی‌شود و كمك‌های خیرین تنها منبع اعتباری مسجد است، ما تاكنون فعالیت‌های بسیار خوبی را در آن انجام داده‌ایم. 

مسئول پروژه‌های عمرانی مسجد مقدس جمكران با بیان اینكه پاركینگ‌های شمالی مسجد برای استفاده زائران آماده است، اظهار کرد: با كمك شهرداری مقداری از طرح حرم تا حرم تملك شده و پاركینگ‌های آن آماده است. 

وی با بیان اینكه از سال گذشته تا به حال هفت میلیارد تومان برای آماده‌سازی شبستان‌های مسجد مقدس جمكران هزینه شده است، گفت: ما در این مدت بیش از پنج هزار متر ساختمان را تخریب كرده‌ایم و بتن‌ریزی صحن بزرگ مسجد را هم به پایان رسانده‌ایم تا مشكل گرد و خاك آن برطرف شود. 

سیف‌اللهی در پایان سخنان خود با تاكید بر اینكه شبستان‌های غربی و شمال‌ غربی مسجد مقدس جمكران تا ایام نیمه شعبان به طور كامل پاكسازی خواهد شد، بیان کرد: سعی می‌شود زباله‌‌های ساختمانی موجود در اطراف شبستان‌های غربی و شمال غربی صحن اصلی تا آغاز ایام نیمه‌شعبان به طور كامل پاكسازی شود، تا مشكلی برای زائرانی كه در این مكان‌ها مستقر می‌شوند به وجود نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما