تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۳۸۱۸

مسجد جمکران باید مرکز اصلی فعالیت‌های مهدوی کشور باشد

مسجد جمکران باید مرکز اصلی فعالیت‌های مهدوی کشور باشد
جامعه: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی گفت: مسجد جمکران در سال‌های اخیر با استقبال روزافزون زایران و علاقه‌مندان به فرهنگ مهدویت و امام زمان(عج) مواجه بوده است.

وی افزود: علاقه وافر علاقه‌مندان به این حوزه، بسیار بیشتر از حد مکانی و امکاناتی این مسجد است که نکته‌ای قابل تامل است همه نواقصی شاید در بخش‌های مختلف در حوزه پذیرایی از زائران در مسجد دیده شود، در حالی است که هیچ کسی نمی‌تواند منکر تلاش شبانه روزی مدیران و فعالان مسجد و استانی و کشور در جهت توسعه امکانات و فضای مسجد مقدس جمکران باشد.

دبیر شواری فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در سال‌های اخیر مسجد مقدس جمکران از نظر توسعه فیزیکی و فرهنگی رشد چشمگیری داشته است وعنایت خاصه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و علمای حوزه، نقش بسیار مهمی در این توسعه روز افزون داشته است.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد حضور جمعیتی سالانه بالغ بر ۱۷ میلیون نفر در این مسجد هستیم که روز به روز نیز بر تعداد این جمعیت افزوده می‌شود به دلیل نوع نگاه بشر امروز به دنیایی است که در آن قرار گرفته است این رویکرد بیانگر احساس نیاز مردم و اضطرار بشر به حجت خدا روی زمین است.

وافی عنوان کرد: در آمارگیری که از سوی فعالان فرهنگی مسجد مقدس جمکران انجام شده است، بیشترین انگیزه حضور زایران در مسجد، ادای نماز امام زمان(عج) و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله قرائت دعای توسل و کمیل بوده است که نشانگر عمق منجی خواهی و ارادت مردم به ساحت قدسی خداوند و امام زمان(عج) است.

وی گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی ویژه زائران ده‌ها میلیونی مسجد برای پربار کردن وقت حضور آنان در محیط مسجد مقدس جمکران بسیار مهم و ضروری است.

وافی خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران در سال بیش از ۵ میلیون زائر و مخاطب خاص دارد که به طور مستقیم با فعالیت های فرهنگی مسجد در ارتباط هستند.

این مدیر فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: اگر قرار باشد برای هر یک از این مخاطبان ۵ میلیونی ۱۰ هزار تومان نیز هزینه شود که هزینه‌ای بسیار پایین است، سالانه بودجه فرهنگی ارتباط گیری مستقیم فرهنگی، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است که هزینه‌ای بسیار بالا محسوب می شود.

وی ادامه داد: اگر یک دهم از این هزینه را دولت و نهادهای دولتی به مسجد کمک کند، آیا دلیلی بر دولتی شدن این مسجد است؟ پاسخ قطعی منفی است و اگر کسی غیر از این بگوید یقینا بی انصافی کرده است.

وافی گفت: برای توسعه عمرانی مسجد به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، حالا اگر بازهم دولت اسلامی بخواهد برای این مرکز و پایگاه بزرگ و سرمایه عظیم کشور و دنیای اسلام یک دهم این بودجه را کمک کند، مسلما نمی‌توان این مسجد را دولتی خطاب کرد؛ زیرا در یک حکومت اسلامی تفاوتی بین حکومت، مردم و دولت و نهادهای دولتی وجود ندارد و همه در یک مسیر حرکت می‌کنند.

دبیر شواری فرهنگی وبرنامه ریزی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: امیدواریم در سال جاری مسجد مقدس جمکران با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد ایجاد تحولات عظیم در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی باشد.

وی گفت: برای عملی شدن فرمایش رهبری در ایجاد مرکزیت مسجد مقدس جمکران در عرصه‌های مختلف، باید برنامه‌های جدی در این حوزه انجام شود که یکی از این برنامه‌ها، می‌تواند ایجاد ستاد مهدوی کل کشور با مرکزیت مسجد مقدس جمکران است امیدواریم این تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور برای نیل به این هدف والا به وجود بیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما