تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۳۷۹۳

دومين نشست استانی مسئولان كانون مداحان استان کردستان

دومين نشست استانی مسئولان كانون مداحان استان کردستان
به گزارش روابط عمومی اداره كل تبليغات اسلامی كردستان، رئيس اداره فرهنگی اداره كل تبليغات اسلامی كردستان ۲۱ تيرماه در دومین جلسه نشست استانی مسئولان کانون مداحان این استان، نقش محوری روحانيت و مداحان را در مراسم و برنامه‌های مذهبی بسيار با اهميت دانست و اظهار داشت: دقت و سرعت كار در ايام شعبانيه می‌‌تواند نظر مخاطبين را بيش از پيش جلب نمايد.

حجت‌الاسلام عباسعلی منتظری همچنين از تلاش مضاعف كانون مداحان و پيگيری مستمر آنها قدردانی كرد.

رئيس كانون مداحان استان كردستان نيز در اين نشست ضمن ذكر حديثی از امام صادق(ع) افزود: اين امام بزرگوار می‌فرمانيد هر كس برای اهل بيت(ع) يك بيت شعر بخواند و يا مديحه‌سرايی كند خدواند متعال در بهشت برای او خانه‌ها مدنظر می‌گيرد.

مهدی صفی‌ياری همچنين درخواست تهيه كتاب‌های مندرج در آيين‌نامه را برای آشنايی اجمالی با اصول مداحی و استفاده از اساتيد و مداحان را مطرح كرد.

وی بيان داشت: ادبيات اشعار آيينی و مورد نياز جامعه امروزی بايد در كنار آموزش موثر قرار گيرد.

وی استفاده از روحانی با سابقه، اهل منبر و آشنا با مقاتل و دارای تبحر كافی در بحث آسيب‌شناسی و صحيح‌خوانی مقتل را لازم دانست و در خصوص جذب مداحان علام كرد: حداقل سن برای شركت در كلاس‌های آموزشی ۱۵ سال است.

مسئول تشكل‌های دينی اداره كل تبليغات اسلامی كردستان نيز در اين نشست ضمن قدردانی از حمايت و پشتيبانی اداره كل تبليغات اسلامی استان در رابطه با توجه ويژه كانون مداحان استان و نيز حمايت‌ مالی برای برگزاری كلاس‌های توجيهی و آموزشی به ارائه مطالبی پرداخت و خواستار اجرايی شدن مصوبات جلسات كانون مداحان شد.

مسئول كانون مداحان شهرستان قروه نيز در سخناني بيان داشت: شهرستان قروه دارای ۲۴۰ مداح است كه اكثر آنها ساماندهی شده‌اند اين تعداد نياز به حضور در كلاس‌های آموزشی دارند و بايد دوره‌های آموزشی لازم را براي مداحان برگزار نمود.

وی در خصوص برگزاري دوره آموزشی كلاس‌هاي آموزشي مداحان آمدگي خود را اعلام كرد و يادآور شد: در صورت نياز از استان‌هاي همجوار اساتيد دعوت خواهند شد.

مسئول كانون مداحان شهرستان بيجار نيز در سخنانی تعداد مداحان اين شهرستان را ۱۴۴ نفر اعلام كرد و اظهار داشت: مداحان اين شهرستان علاقمندی زيادی به زيارت دسته جمعی مكان‌های مقدس دارند و از اين رو برگزاری يك سفر معنوی و زيارتی برای مداحان لازم است.

احمد عليزاده در ادامه سخنان خود خواستار تعامل بيش از پيش كانون مداحان بيجار با اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان شد.

برگزاری كلاس‌های آموزشی برای مداحان در نيمه شعبان به مدت يك هفته، برگزاری مراسم افتتاحيه و اختتاميه آموزش مداحی، تجليل از مداحان پيشكسوت و اعلام مشخصات مداحان برای ثبت در سايت مداحان از جمله مصوبات اين نشت بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما