تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۸۶۰۹

روحانيون و مداحان زائران را به برخورد حكيمانه تشويق كنند

روحانيون و مداحان زائران را به برخورد حكيمانه تشويق كنند
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با روحانيون و مداحان كاروانهاي حاضر در كربلا در محل بعثه مقام معظم رهبري در كربلا ديدار و گفتگو كرد.

وي در اين ديدار با اشاره به اينكه در روايات آمده است كه يكي از وظايف زائران اين است كه با وقار و متانت حركت كنند، يكي از مصاديق وقار و متانت را دوري از درگيري دانست.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري افزود: اگر آداب اخلاقي را رعايت كنيم جداي از بهره گيري بيشتر از فيوضات معنوي سفر، از آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي دور خواهيم شد.

اسكندري در ادامه گفت: گاهي اشتباه كوچكي از يك زائر سر مي‌زند كه همين نكته كوچك باعث ايجاد مشكلاتي براي مسئولان اجرايي و تمامي افراد يك كاروان مي‌شود و به راحتي نيز قابل حل نيست.

وي با بيان اينكه در دو ميليون زائر ايراني تعداد انگشت شماري ممكن است اشتباهي مرتكب شوند اما بازخوردهاي منفي كه در جاهاي مختلف منتشر مي‌شود را نمي‌توان به سادگي حل كرد، از روحانيون و مداحان خواست هوشيار بوده و در اين مواقع با تدبير عمل كنند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به چند مورد از مشكلات پيش آمده از سوي برخي زائران گفت: وظيفه زائران ايراني در برابر بداخلاقي، مدارا و رعايت ادب است زيرا دشمنان اسلام و استعمارگران از هيچ اقدامي براي جدا كردن دو ملت ايران و عراق دريغ نمي‌كنند.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري تلاش ۴۰۰ ساله استعمار انگليس و تمام دستگاههاي تبليغاتي و سخن پراكني و دشمنان اسلام را براي ايجاد تفرقه بين دو ملت مسلمان و شيعه دانست و تصريح كرد: در اين ميان وظيفه روحانيون و مداحان اين است كه حكيمانه و با رعايت اخلاق اسلامي رفتار كنند.

وي در پايان از روحانيون و مداحان خواست تا براي پيش گيري از ايجاد برخي مشكلات، زائران را به برخورد حكيمانه، كريمانه و با محبت تشويق كنند.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما