تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۱
حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد:

وظیفه مداحان تقویت ارکان دین است/ مداحان مشهور مراقب باشند

وظیفه مداحان تقویت ارکان دین است/ مداحان مشهور مراقب باشند
حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در گردهمایی مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با برشمردن ویژگی‌های سخن بر‌تر از دیدگاه قرآن گفت: طبق آیه ۳۳ سوره مبارکه فصلت سخنی که برای خدا بوده و گوینده آن صالح، عامل و تسلیم الله باشد، سخنی بر‌تر و شایسته است.

وی با بیان اینکه خداوند کسانی را که حرف‌های بیهوده و بی‌پایه می‌زنند را با کلمه «قُتل» نفرین کرده است، گفت: درآیه دهم سوره ذاریات خداوند کسانی را که مطالب بی‌پایه و اساس و بدون سند و مدرک ارائه می‌کنند عنوان خراصون داده است.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه نباید به خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نسبت دروغ داد گفت: مداحان و سخنرانان مذهبی هرچیزی را که به مردم ارائه می‌دهند باید مستند و تاریخی باشد و هرگونه انحراف نفرین خداوند را به دنبال دارد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه هرکاری یک هدف و یک روش دارد اظهار داشت: اسلام هدف مقدس و روش صحیح را می‌پذیرد.

مداحی و سخنوری‌ها باید باعث تقویت اعتقادات مردم شود
وی با برشمردن اهداف مداحی اهل بیت(ع) گفت: مداحی و سخنوری در ایام حزن آل الله باید باعث تقویت اعتقادات مردم، محبوبیت خدا و اولیاء الله در میان مردم، شبهه زادیی و در ‌‌نهایت ایجاد تغییر و تحول درونی مستمعین شود.

استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از برخی برخوردهای مداحان و سخنرانان با دوستداران خود گفت: در عرصه خدمت برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) تشریفات و قیمت گذاشتن و از خود راضی بودن جایی ندارد و باید این اخلاق ناپسند کنار گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه مداحان تقویت ارکان دین است، گفت: باعث تأسف است که این روز‌ها مداحی برای برخی به شغل و فرصتی برای کسب درآمد تبدیل شده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه مردم نباید همه شایعاتی که پیرامون برخی از سخنرانان و مداحان است را قبول کنند، گفت: البته کار ما آنقدر حساس و مهم است که اگر کمترین اشتباه و شائبه‌ای باشد بر روحیه و تفکر مردم تاثیر منفی می‌گذارد.

وی با برشمردن ویژگی‌های یک مداح و سخنران مطلوب گفت: به هرحال مداحان سر‌شناس باید مراقب رفتار و محیط پیرامون خود باشند تا تبعاتی برای دین و ایمان مردم نداشته باشد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما