تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۵۱۷۶

مداحان نقش زیادی در نشر معارف قرآن و عترت دارند

مداحان نقش زیادی در نشر معارف قرآن و عترت دارند
نشست تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با جامعه مداحان اهل‌بیت(ع) قم عصر روز یکشنبه، ۱۷ خردادماه در سالن امام خامنه ای حرم مطهر در حرم مطهر برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجج اسلام احمدی، معاون فرهنگی و ثباتی مقدم، رئیس اداره تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در این مراسم، جمعی از مداحان از جمله حاج عباس حیدرزاده، حاج علی مالکی‌نژاد، حاج محمدرضا عاصی، حاج علی صادقی، حاج ابراهیم مرادی و آقای موحدی به نمایندگی از شائران آئینی به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

مداحی در حرم بانوی کرمت، آرزوی همه مداحان است

عباس حیدرزاده، مداح اهل بیت(ع) گفت: اجرای برنامه و خواندن در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) آرزوی همه مداحان اهل بیت(ع) است. با توجه به این که اجرای برنامه و خواندن در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) آرزوی همه مداحان اهل بیت(ع) است، شایسته است برنامه‌‌ریزی شود تا از استعدادهایی که متناسب با حرم مطهر است، در مناسبت‌های مختلف استفاده شود.

وی افزود: در حرم مطهر آئین‌های مختلف مذهبی برگزار می‌شود. برخی استعدادها اجرای خوبی دارند ولی مغفول مانده‌اند.

این مداح اهل بیت(ع) عنوان کرد: با توجه به این که قم الگوست و همه کشور و حتی جهان تشیع به آن نگاه می‌‌کنند، از این‌رو لازم است در انتخاب مدحان، این ویژگی مدنظر قرار گیرد تا خدای ناکرده این جایگاه مورد خدشه قرار نگیرد.

مداحان نقش زیادی در نشر معارف قرآن و عترت دارند

حجت‌الاسلام والسلمین احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی در نشر معارف قرآن و عترت، سخنرانی و مداحی است. تأثیری که مداحی با نوای خوش بر مردم دارد، تأثیر مثبت و اثرگذاری است. این نشست در راستای شنیدن نظرات و انتقادات و پیشنهادات شما برگزار شده است.

وی هدف معاونت فرهنگی آستان مقدس را بر اساس آنچه مقام معظم رهبری در حکم تولیت جدید آستان مقدس تبیین کرده است، نشر معارف قرآن و عترت معرفی کرد و گفت: این وظیفه در قالب‌های مختلفی در حال تحقق است که از جمله آن‌ها، برگزاری مسابقات مختلف، تورهای حرم‌گردی، فعالیت‌های متنوع کودک و نوجوان، برپایی نمایشگاه، دوره‌های آموزشی، پاسخ‌گویی شرعی، دوره‌های آموزشی قرآن و حدیث است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی در نشر معارف قرآن و عترت، سخنرانی و مداحی است. تأثیری که مداحی با نوای خوش بر مردم دارد، تأثیر مثبت و اثرگذاری است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما