تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۶۶۱۶

حمایت مجلس از ساخت فیلم‌هایی نظیر «محمد رسول الله(ص)»

حمایت مجلس از ساخت فیلم‌هایی نظیر «محمد رسول الله(ص)»
لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» یکی از آثار فاحر سینمای ایران است، اظهار کرد: فیلم جدید مجیدی مجیدی را باید یکی از مفاخر سینمای ایران دانست که توسط هنرمندان توانمند سینمای ایران ساخته شده، حتی در دیداری که سال گذشته با مقام معظم رهبری داشتیم معظم‌له تاکید داشتند که هنرمندان ما بسیار توانمند و قادر هستند کار بسیاری خوبی را خلق کنند.

وی افزود: وقتی درباره فاخر بودن «محمد رسول الله(ص)» سخن می‌گویم منظورم تنها بحث معنایی این کار نیست، هر چند مستنداتی که در این کار استفاده شده بسیار دقیق و آگاهانه است، ولیکن در بخش فنی هم این کار یکی از آثار به یاد مادنی سینمای ایران محسوب می‌شود. درباره این فیلم باید یک نکته مهم را هم متذکر شوم و آن این است که این فیلم بسیاری از شبهات که در ذهن کج‌اندیشان یا فریب‌خوردگان به وجود آمده را برطرف می‌کند.

مردم ایران استقبال خوبی از فیلم مجیدی کرده‌اند

این نماینده مجلس درباره استقبال مردم نیز چنین گفت: همان گونه که مردم کشورمان از این فیلم تا به امروز استقبال خوبی داشتند در آینده نیز این استقبال ادامه پیدا خواهد کرد تا استقبال داخلی از این کار زمینه‌سازی باشد برای موفقیت این کار در سراسر جهان تا تمام دنیا این کار را دیده و با رفعت و زیبایی اسلام آشنا شوند.

وی درباره بودجه این فیلم نیز چنین توضیح داد: به عقیده من هزینه کردن برای چنین فیلم‌هایی در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که در طولانی‌مدت سود بسیار زیادی را به ما بر می‌گرداند، نکته دیگر اینکه دشمنان ما بسیار بیشتر از آنچه که ما فکر می‌کنیم برای ضربه زدن به نظام و اسلام پول خرج می‌کنند، پس در چنین شرایطی این قبیل هزینه کردن‌ها نه تنها اصراف نیست، بلکه لازم و ضروری است.

افتخاری درباره برخی اعتراضات که از سوی برخی کشورهای اسلامی نسبت به فیلم انجام شده، چنین توضیح داد: این فیلم بر اساس فتواهای عامه علمای جهان اسلام ساخته شده است. در ضمن قرار نبوده که این فیلم بر مبنای فتواهای مفتی‌های عربستان ساخته شود که هم اکنون نسبت به آن اعتراض دارند. نکته دیگر اینکه ایران اسلامی این فیلم را ساخته و در آن واقعیت‌هایی ترسیم شده که مورد نظر و خوشنودی آنها نیست؛ برای همین نسبت به آن اعتراض می‌کنند.

وی در پایان درباره سیاست‌های حمایتی مجلس از چنین فیلم‌هایی توضیح داد: مجلس با تمام قوت از ساخت چنین کارهایی حمایت می‌کند. در ضمن طی جلسات و سؤال جواب‌هایی که با وزیر ارشاد در میان گذاشته می‌شود، از وزیر خواسته خواهد شد که با جدیت از چنین کارهایی حمایت کند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما