تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۴

عضویت نماینده مداحان کشور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیگیری می‌شود

عضویت نماینده مداحان کشور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیگیری می‌شود
لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در همایش انس با قرآن دارالقرآن تخصصی خانه مداحان که عصر روزگذشته ۲۵ شهریور ماه با حضور جمعی از مداحان در فرهنگسرای خاوران برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در ابتدا درگذشت آیت الله خزعلی و جمعی از حجاج عزیز را به ملت ایران تسلیت عرض می کنم و خوشحالم که در جمع مداحان حضور دارم.

وی در ادامه با اشاره به آیه۳۹ سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»، افزود: همه ما دوستداران مذهب اسلامی هستیم و در نظام جمهوری اسلامی ایران ادای وظیفه و خدمت گذاری را بر عهده داریم ودر سختی و لغزش های زندگی، از این آیه شریفه بی بهره نستیم.

لاله افتخاری تصریح کرد: جامعه مداحان، با برپایی این مراسم، به حدیث ثقلین پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی؛ همانا من بین شما دو چیز گرانبها را باقی می گذارم. کتاب خدای و عترت خود را»، جامعه عمل پوشانده است که امیدواریم در این راه موفق باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه نیاز به انس با قرآن کریم دارد، گفت: شما مداحان از دل جامعه هستید و با مردم جامعه در ارتباط. مسلما هر چقدر با قرآن کریم انس داشته باشید، مداحی شما نیز براساس آیات قرآن صورت خواهد گرفت و تربیت مخاطبان شما با مضامین قران و عترت همراه می شود که این کاری شایسته است.

لاله افتخاری با اشاره به نزدیک شدن روز بزرگ غدیر خم، اظهار کرد: امروز به وصیت پیامبر(ص) جامعه عمل بپوشانیم و پیام غدیر را درمیان خودمان سر لوحه برنامه های قرآنی قرار داده و دست بیعت با امام زمان(عج) داده و در این راه تلاش کنیم.

وی با اشاره به افتتاح دارالقران تخصصی خانه مداحان افزود: دارالقران تخصصی خانه مداحان در راستای پیشبرد ترویج فرهنگ قرآن و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ، قوی و توانمند وارد عرصه شده و تاثیر گذاری برای قشر آقایان و بانوان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی که خود مصوبات تعیین شده را مستقیم به دستگاه ها ابلاغ می کند، همواره پرچم قرآن و عترت با ایستادگی نگه داشته شده است که امروز نیاز است، دربخش نماز، جامعه قرآنی به جدیت وارد عرصه شده و در ترویج دین، احکام و فریضه نماز فعالیت هایی را انجام دهد.

وی به فعالیت های شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورایی متشکل از مدیران عالی دستگاه‌های فرهنگی دولتی و عمومی و صاحب‌نظران بخش مردمی قرآنی است. کمیسیون‌های سه‌گانه و کارگروه‌های علمی شورا نیز ترکیبی از همین سه بخش خواهد بود. این ترکیب علاوه بر رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های بخش‌های مختلف، زمینه‌های لازم برای جلب مشارکت بخش‌های فعال در حوزه‌های قرآنی را در فرآیند تدوین و تصویب مصوبات شورا و کمیسیون‌ها فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: در این ساختار مدیریت عالی و راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی در زمینه‌های فرهنگ‌سازی و نظام‌سازی قرآنی و راهبری فعالیت‌های قرآنی کشور به شورای توسعه فرهنگ قرآنی سپرده شده است، که مدیریت آن بر عهده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است. همچنین مدیریت ستادی حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی در قالب کمیسیون‌های شورا انجام می‌شود. این کمیسیونهای تخصصی شامل پژوهش و آموزش عالی قرآن، توسعه آموزش عمومی قرآن و فعالیتهای تبلیغی -ترویجی قرآن است.

لاله افتخاری برای تحقق اهداف قرآنی جامعه مداحان پیشنهاداتی را ارائه کرد و افزود: به منظور پای گرفتن قرآن در جامعه مداحان، عضویت عضویت نماینده مداحان کشور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی یا کمیسیون های مربوطه پیگیری شده و همچنین بحث بودجه جامعه مداحان دراین شورا بررسی خواهد شد تا از طریق صندوق توسعه مشارکتهای قرآنی توزیع عادلانه صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در برنامه هفتم با توفیقات الهی، خدمتگزاری داشته باشیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما