تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۱۶۶

تاکید بر نقش پررنگ تشکلهای دینی در تحقق شعار سال ۱۳۹۴

تاکید بر نقش پررنگ تشکلهای دینی در تحقق شعار سال ۱۳۹۴
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، تقی رفیع در همین زمینه گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود فرمودند: دولت، کارگزار ملت است و ملّت کارفرمای دولت است هر چه بین ملّت و دولت صمیمیت بیشتر و همکاری و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: به نظر می رسد بِزَنگاه و نقطه عطف و مصداق واقعی و حقیقی خواسته مقام معظم رهبری، "ngo" ها یا همان "سمن" ها و "تشکلهای مردمی" می باشند؛ به خصوص تشکلهای مردمیِ دینی و انقلابی، چراکه دولت و حکومت ما اسلامی است یعنی جمهوری اسلامی است.

رفیع یادآور شد: تشکلهای دینی به‌عنوان "تشکلی میانی تخصصی" واسطه ای هستند میان آحاد مردم و دولت با تخصص دینی و انقلابی. مقام معظم رهبری در سخنان خود در حرم مطهر رضوی فرمودند: دولت ها در نظام اسلامی باید مورد حمایت مردم قرار بگیرند حتی از سوی آن کسانی که به این شخص خاص در دولت رأی ندادند هم باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار بگیرند. بنابراین تشکلهای مردمی و به خصوص تشکلهای دینی که دغدغه حفظ وحدت و یکپارچگی را در نظام اسلامی دارند در این میان مانند کاتالیزوری ایفای نقش می‌کنند که روابط میان مردم و دولت را تسهیل و تسریع می‌کنند.

وی تاکید کرد: تشکلهای دینی هستند که با بهره گیری از مفاهیم بلند متون اسلامی (قرآن و حدیث) که دائماً به همدلی و همزبانی میان مردم و حاکم اسلامی سفارش می‌کنند، می توانند مقدمات و تمهیدات همیاری و همکاری دولت و ملت اسلامی را فراهم کنند. اگر در هیئات مذهبیِ ما، در کانونهای فرهنگیِ ما، در انجمنهای اسلامیِ ما، در میان مادحان و شعرای آیینیِ ما، امثال این فرمایشات که "التّودّد الی الناس نصف العقل" ترویج و تفهیم شود، آیا دولتی که شعارش "تدبیر و امید" است می تواند با مردمش، با رعیتش، با کارفرمایش، همدل و همزبان نباشد؟! در این میان انجمنهای اسلامی، به خصوص انجمن های اسلامی ادارات، می توانند و باید در راستای محقق شدن هرچه بیشتر شعار سال ایفای نقش کنند.

رییس گروه ساماندهی انجمنهای اسلامی، کانون های فرهنگی و سمن های دینی همچنین تصریح کرد: کنارهم نهادن مذهب و انقلاب و توجه به مناسبتهای مذهبی و انقلابی در کنار هم، خود دلیلی است دیگر بر ایجاد همدلی و همزبانی میان جامعه و حکومت و ترویج این شعار که "سیاست ما عین دیانت ماست" یعنی: ای آحاد جامعه و حکومت اسلامی! ای ملت غیور! اگر در کنار حکومت اسلامی خود باشید کار سیاسیِ شما، کاری دینی تلقی می‌شود و دارای ارج، اجر و ثواب است و قابل تقدیر و ستایش.

رفیع افزود: تشکلهای دینی، به واسطه مقبولیت و محبوبیت عام و داشتن پایگاه اجتماعی مناسب می توانند در راستای بصیرت افزایی مردم و معرفی اهداف دشمن به آنها نقش آفرینی کرده و زمینه های تحقق شعار سال را فراهم کنند. حضرت آقا در فرازی از سخنان خود در جمع مادحان اهل بیت فرمودند که رسیدن به همدلی القایی نیست یعنی به زور که نمی توان افراد را همدل کرد! مهم آن فهمی است که پشت ماجرا قرار دارد که برای چه و به چه دلیل باید همدل و همزبان باشیم. خوب به نظر می رسد این همدلی که باید با شور و شعور در دل مردم جای داده شود، توسط هیئات مذهبی و مادحان و کانونهای فرهنگی و انجمنهای اسلامی و به طور کلی سمنهای دینی اجرایی تر و عملی تر است تا نهادهای دیگر.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما