تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۸
۰
کد مطلب : ۲۴۷۲۹

مراسم جشن شب مبعث در هیئت انصارالعباس(ع) برگزار شد

مراسم جشن شب مبعث در هیئت انصارالعباس(ع) برگزار شد
مراسم جشن شب مبعث با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی و مداحی حاج محسن طاهری در هیئت انصارالعباس(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید؛

_ وجود مقدس سید انبیاء به عنوان یک مدیر موفق و مدیری که در سطح کلان بزرگترین تحول که رستاخیز عظیم انسانی و خیزش همه استعدادهای نهفته در حوزه مدیریتی ایشان کار را به جایی رساند که در کتابی که یک نویسنده مسیحی در مورد عناصر منشأ تحول نوشته نام پیامبر را در صدر عواملی مؤثر در تاریخ بشر ذکر کرده است.

_ پیامبر چطور توانست محیط متعفن و خالی از عطر را به گلستانی خوشبو و معطر تبدیل کند. قرآن می فرماید که خدا در سیره رسول خدا برای شما الگو قرار داده است. تمام شئون و مرام و رویه پیامبر به عنوان اسوه و الگو برای مردم قرار داده است. خدایی که بشر را آفریده و به همه چیز بشر آگاه است. اگر کمال را معرفی کرده مسیر را به انسان نشان داده است.

_ بزرگترین افتخار امیرالمؤمنین در خطبه نهج البلاغه این است که از بچگی با پیامبر بودم و لحظه به لحظه از ایشان الگو گرفتم و کار به جایی رسید که مانند بچه که از مادر تبعیت می کند من از پیامبر تبعیت می کردم و از ایشان الگو برداری می کردم. یعنی مولا همه اکتساباتش را چیزی می داند که در کنار پیامبر به دست آورده است.

_ اگر کسی می خواهد موفق شود باید سیره پیامبر را پیروی کند. من اگر می خواهم انسان موفق باشم، خدا می فرماید که در شخصیت پیامبر برای شما الگو قرار دادیم. انسان تأثیر پذیر است. انسان همه حرکاتش تقلیدی است. خداوند الگو برای ما انسان ها قرار داده است. بزرگترین مبارزه، مبارزه اعتقادی است.

_ مهم ترین عامل موفقیت پیامبر این بوده که پیامبر به چیزی که می گفتند عمل می کردند. هر دستوری که خداوند به پیامبر دادند پیامبر به آن عمل می کردند. چیزی نبود که پیامبر دستور به آن می کرده مگر این که ایشان خودشان اولین عمل کننده دستور بودند.

_ پیامبر به خداوند می فرمود که خداوندا من را یک لحظه به خودم وامگذار. این طور نبود که پیامبر خودش را تافته جدابافته بداند. اولین عمل کننده به دستورات الهی خود پیامبر بودند. امیرالمؤمنین فرمودند که پیامبر سه کار را به من یاد داد که تا لحظه مرگ آن را فراموش نمی کنم. اولین سلام دادن به بچه ها و دوم غذا خوردن با برده ها مثل برده ها و سوم مرکب ارزان سوار می شدند و کسی را سر راه می دیدند آن را سوار می کرد.

_ پیامبر تمام عمرشان را صرف گره گشایی کردند. پیامبر رحمت و مغفرت را در امور شخصی خود داشتند. پیامبر(ص) اگر می فرمودند که جهاد کنید این طور نبود که به مردم بگویید و خودشان نگاه کنند. پیامبر هشتاد درگیری نظامی داشتند. غزوات جنگ هایی بودند که خود پیامبر در آن جنگ ها شرکت داشتند.

_ بچه از پدر و مادر الگو برداری می کند. آن چیزی که در فرزندان اثر دارد عمل است. درست عمل کنید تا فرزندانتان درست عمل کند. امام صادق(ع) می فرماید که اگر مردم را به صراط مستقیم دعوت کنید اهل عمل باشید. امام اهل عمل بودند. تربیت بچه در خانواده به این شکل است که الگو برداری از پدر و مادر خود می کند.


مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما